matematykaszkolna.pl
Informatyka _emDżi_: Cześć Mam pytanie...czy jest tu w miarę dobry informatyk?emotka Mam do napisania program w Pascalu i nie bardzo umiem z tym poradzić. Oczywiście program związany z matematyką. mam napisać program który wyznacza rozwiązanie równania liniowego. Normalne rozwiązanie jest dziecinnie proste ale jak to zrobić w Pascal'u
2 sty 10:34
_emDżi_: ?emotka
2 sty 15:17
lost: nie jestem dobrym informatykiem ale mój kumpel się tym zajmuję więc może mógłby ci pomócemotka
2 sty 15:31
Edek: http://peb.pl/programowanie/124514-pascal-rownanie-kwadratowe.html tutaj coś jest z kwadratową o może coś pokombinuj i pozmieniaj. Powodzenia emotka
2 sty 15:32
_emDżi_: Hm właściwie to napisałam już ten program(oczywiście nie wiem czy dobrze):( Ale mam dwa inne z którymi mam problem:(
2 sty 15:32
_emDżi_: Napisz program który oblicza wartośc funkcji określonej następująco: y=−1 dla x<−1, y=x dla x>=−1 i x<=1 oraz y=1 dla x>1
2 sty 16:19
GEOMETRIC: już spróbujęemotka czekaj sekundkę.
2 sty 16:29
GEOMETRIC: program funkcja; uses Crt; var x : real; begin Clrscr; writeln('Podaj x'); readln(x); if x<−1 then writeln('y=−1') else if x>1 then writeln('y=1') else writeln('y=' , x); readln(); end.
2 sty 16:42
GEOMETRIC: sprawdź sobie czy działa. wiem, że instrukcję if poprawniej jest zagnieżdżać troszkę inaczej, ale tak też działa tylko nie jest podręcznikowo
2 sty 16:45
_emDżi_: O dziękuję bardzo xD Wydaje mi się, że jest okej ^^ xD Znaczy ja mam pare programów już zapisanych co dziś robiłam i za każdym razem wyskakuje mi ten sam błąd. Nawet przy programie który w szkole działał mi poprawnie. Więc wydaje mi się, że powinno być okejemotka Tylko nie wiedziałam jak to do końca zapisać.
2 sty 18:29
geometric: nie ma problemu. czyżby klasa maturalna LO mat−inf?
2 sty 20:05