matematykaszkolna.pl
Działania na liczbach Katarzyna: Wartość wyrażenia (36*92)1/2 /27 W mianowniku jest sama 27 a licznik podniesiony jest do 12
17 mar 17:34
Katarzyna: będę pisała same liczniki bo mianownik na razie się nie zmienia (36*(32)2)1/2=36*(34)1/2
17 mar 17:36
Katarzyna: co z tym dalej zrobić co mam zrobić z tą 12
17 mar 17:36
zef:
(36*3−4)0,5 

=
33 
(32)0,5 

=
33 
3/27=1/9
17 mar 17:37
Katarzyna: (32)0,5 skąd z tego wyszło 3?
17 mar 17:40
zef: 3 zostaje i mnożysz 2*0,5 co daje 1 a 31 to 3
17 mar 17:44
Katarzyna: ok dzięki czyli najpierw potęgę podnoszę do 0.5 nigdy liczbę
17 mar 17:46
zef: Robisz co chcesz byle zgodnie z logiką Bo (32)0,5 to to samo co: (9)0,5=9=3 (32)0,5=32=3
17 mar 17:53
Katarzyna: tylko że w odpowiedziach mam tylko takie rozwiązania A.3 B.31 C.32 D.32
17 mar 17:53
zef: Odp C, bo
 1 1 
3−2 to= (

)2=

 3 9 
17 mar 17:53