matematykaszkolna.pl
Oblicz pole trapezu Kolewa: Krótsza podstawa trapezu ma długość 36 cm. Kąty przy tej podstawie mają miary 135 i 60, a dłuższe ramię ma długość 18 cm. Oblicz pole tego trapezu.
9 mar 17:03
Jack: rysunekz trojkata 30, 60, 90 h = 93 x + z = 9 β = 180 − 135 = 45 zatem α = 45 stad h = h a przeciwprostokatna trojkata α,β,kąt prosty ma dlugosc h2 = 96 h = p + z = 93 p = 36, więc z = 93 − p = 93 − 36 x + z =9 x = 9 − z = 9 − 93 + 36
 1 
Pole trapezu =

* (36 + x) * h =
 2 
 1 
=

* (36 + 9 − 93 + 36) * 93 =
 2 
 1 
=

* (66 + 9 − 93) * 93 =
 2 
 9 9 
=

* 3(66 + 9 − 93) =

(618 + 93 − 9*3) =
 2 2 
 9 81 
=

(182 + 93 − 27) =

(22 + 3 − 3)
 2 2 
9 mar 17:54
Jack: jak przyjdzie Eta, albo Mila, to moze sprawdzi to zadanie...bo cos dziwny ten wynik ;
9 mar 18:09
henrykwawa: no właśnie dziwnie trochę to wyszło
9 mar 18:24
henrykwawa: no właśnie dziwnie trochę to wyszło
9 mar 18:24
Kolewa: Wynik ma wyjść 27(√3+3) cm2
9 mar 18:40
Jack: hmm...to ja nwm...
9 mar 20:07
Benny: rysunekα=45o β=60o @Jack teraz spróbuj poprawić. Ten prostokąt powinien Ci zniknąć.
9 mar 20:32
Kacper: Jack kąty przy dłuższej podstawie nie mają 135o i 60o.
9 mar 20:46
Eta: rysunek
 36*92 92*92 
P(ABCD)=P(ADC)+ P(ABC)=

+

= ...=273+81=27(3+3)
 2 2 
9 mar 20:52
Jack: matko jedyna...przeczytalem ze przy dluzszej a nie krotszej....emotka
9 mar 21:00
Jack: dzieki wszystkim Eta a wiec to nie jest ten specjalny przypadek w ktorym trzeba w podstawie nowy odcinek dorysowac...
9 mar 21:02
Eta: emotka
9 mar 21:04
Kacper: Specjalny przypadek? Kojarzy mi się szpital
9 mar 21:05
Jack: rysunekmowie o "tym" specjalnym przypadku...
9 mar 21:07
Mila: rysunek a=36 2h2=182 h2=324:2 h=162=81*2=92
 3 
tg(60o)=

 x 
 92 
3=

 x 
x=36=a wniosek , że spodek wysokości opuszczonej z C znajduje się w punkcie A y=0 a=36 b=92
 36+92 
PABCD=

*92
 2 
 2712+81*2 27*23+81*2 
PABCD=

=

 2 2 
PABCD=273+81 ================
9 mar 21:24
Eta:
9 mar 21:28
Mila: Wg mnie to nie jest takie oczywiste, że spodek wysokości opuszczonej z C znajduje się w punkcie A. Ja od razu nie zauważyłam, może uczniowie to widzą tak jak Eta.
9 mar 21:35
Benny: Milu taki sam rysunek dałem wyżej emotka
9 mar 21:42
Mila: Zauważyłam,Benny, ale byłam ciekawa, dlaczego Jack ma problemy i dlatego liczyłam.
9 mar 21:52
Benny: Rozumiem, chodziło mi o to, że nie widać tego na pierwszy rzut oka emotka
9 mar 21:57
Mila: emotka
9 mar 22:06
Jack: zle polecenie odczytalem ; ( i sadzilem ze zadanie trudniejsze bedzie...
9 mar 22:07
Kolewa: Dziękuję Wam emotka
10 mar 16:00
Mila: emotka
10 mar 17:52