matematykaszkolna.pl
kombinatoryka pionek: czsami gdy tworzymy podzbiory dzielimy je jeszcze przez silnie dlaczego tak robimy ?
8 mar 01:46
aaxx 1: aby czy pomoc sformułuj poprawnej treści pytania.
8 mar 07:49
5-latek : Poza tym co mowi Twój nauczyciel na to ? czy w ogole go zapytales ? Przeciez wczoraj był normalny dzień nauki a nie weekend żeby tego nie można było zrobić . przecież ten problem nie wyniknal z godziny na godzine
8 mar 08:59
pionek: sie tak zastanowiłem w nocy i mam 2 przyklady 8 kolegów dzieli sie na dwa czterosobowe zespoly na ile sposobów moga dokanac tego podziału 2 przklad kazdy z szesciu skazanych ma byc osadzony jednym z 3 zakladów karnych na ile sposobów można rozmiescic by w kazdym zakldzazie odsiadywało wyrok dwóch z nich chodzi o różnicę dla dlaczego nie rozróżniamy składu w piłke i jak by było sformuowane żeby było rozróżnialne
8 mar 08:59
jc: Przykład. Dzielę zbiór {1,2,3,4} na dwa 2−elemntowe podzbiory. {1,2} {3,4} {1,3} {2,4} {1,4} {2,3} Jeśli numerujesz podzbiory, masz 6 możliwości, jesli nie numerujesz, masz 3 możliwosci. W pierwszym zadaniu odpowiedź zależy od tego czy numerujesz zespoły. W drugim zadaniu odpowiedź zależy od tego, czy ważne są więzienia, do których wsadzasz więźniów, czy tylko sposób, w jaki więźniowie zostaną rozdzieleni.
8 mar 09:35