matematykaszkolna.pl
aa Hugo: implemantacja postaci Newtona wielomianu Lagrange'a za pomocą ilorazów różnicowych, dla węzłów jednokrotnych Jak za takie coś się zabraćemotka? jak to rozwiązywać?
6 mar 14:19
6 mar 15:58
Trivial: Prosta implementacja: http://ideone.com/8ckeaH
6 mar 16:53
Hugo: Wprbowałem wklepać do codeblock'a c++ ale wysypuje https://scr.hu/2pdc/b1uai miałbyś pomysł : /? Czytałem na wikipedi. Nie rozumiem tego kompletnie. Do wyliczeni wyniku potrzebne są wartości współczynników b po ukosie oraz generowanych tych nawiasów x, x2, x2(x−1). c.d. współczynników są wzory pokroju f[x0, x1, x1] to sie rozbija na roznice f[x0,x1]−f[x1,x2] / x1−x0 ale nic nie działa miemotka
6 mar 20:11
Hugo: Przepraszam ! pomyliły mi się zadanka. Siedziałem nad netwonem i tez udało mi się kod: https://scr.hu/2pdc/r4j4h Chodzi mi o implementacja interpolacji Hermite'a za pomocą ilorazów różnicowych. by wyliczyć należy zdobyć b0p0(x) .... Czytalem i kompletnie tego nie rozumiem. Na jutrzejsze zajęcia mam to przygotować. Miałby ktoś pomysł? Głównie chodzi o c++ implementacje. Ale samo zrozumienie było by również ważne by mieć wyobrażenie w czym sie pracuje.
6 mar 20:21
Hugo: Zadanie: Zajdź wielomian 3 topnia Q(x) taki, że Q(0) = 0, Q'(0) = 1 Q(1) = 3, Q'(1) = 6 zajmijmy się bn b0 = f[x0, 1] = f[x0] = Q[0] = 0 b1 = f[x0, 2] = f'(x0)/1! = Q'(0) = 1 co oznacza f[x0, 1] = f[x0] dlaczego się pomija jedynke, kiedy mozna? zawsze?
6 mar 20:28
Trivial: Mój kod kompiluj z −std=c++14
7 mar 18:20