matematykaszkolna.pl
Prosze o szczegółowe odpowiedzi bo wogóle nierozumiem tego tematu ania:
 1 1 
Dana jest funkcja kwadratowa f(x)=

x2 + 1

x − 5
 2 2 
a) podaj współrzędne wierzchołka paraboli b) podaj zbiór wartości c) oblicz miejsca zerowe d) wykonaj wykres e) podaj postać kanoniczna i iloczynowa funkcji f) oblicz współrzędne punktu, w którym wykres przecina oś OY g) wyznacz przedziały ,w których funkcja przyjmuje wartości dodatnie i ujemne h) wyznacz przedziały monotoniczności i) podaj wartość najwiekszą i najmniejszą w przedziale < −2; 2> j) podaj równanie osi symetrii paraboli
2 mar 10:58
kochanus_niepospolitus: a) wzory się kłaniają b) jak będziesz znała współrzędne wierzchołka, to nie będzie problem c) no to licz Δ i x1 i x2 d) jak będziesz miała wierzchołek i miejsca zerowe, to nie będzie problem e) mając miejsca zerowe i współrzędne wierzchołka, to nie będzie problem (patrz wzory) f) czyli f(0) = oblicz g) mając wykres to nie będzie trudne ... chociaż wystarczy znać miejsca zerowe tejże paraboli h) znając wierzchołek to nie będzie trudne i) znając współrzędne wierzchołka oraz f(−2) oraz f(2) to nie będzie trudne j) skoro znasz współrzędne wierzchołka, to w czym problem? Tak więc −−− w czym właściwie jest problem
2 mar 11:02
ania: nie kumam tematu wogole wzorów tez nie znami niewiem wogole od czego zaczac
2 mar 11:07
kochanus_niepospolitus: Napisałem Ci −−− od wyznaczenia współrzędnych paraboli. Czemu na forum przychodzisz gdy się zbliża klasówka, a nie jak rozpoczynałaś ten dział? https://matematykaszkolna.pl/strona/3413.html tutaj masz teorię Umiejętnie korzystając z teorii tu podanej jesteś w stanie rozwiązać każdy z tych punktów. Nie podam Ci gotowca, bo nie ma to najmniejszego sensu (nie nauczysz się dzięki temu).
2 mar 11:10
ania: no oki ale niewiem czy wogole dobrze to zrobiłamemotka
2 mar 12:19
kochanus_niepospolitus: to napisz jak robiłaś to sprawdzimy
2 mar 12:51