matematykaszkolna.pl
>< Metis: Możecie mi wyjaśnić: jaka jest różnica między pytaniem: Ile jest różych liczb trzycyfrowych, a ile jest liczb trzycyfrowych? 9*102
21 lut 19:01
Metis: *różnych emotka
21 lut 19:04
Jerzy: Dziwne pytanie, wszystkie liczby trzycyfrowe są różne
21 lut 19:04
Metis: No właśnie, więc czemu w zadaniach dodawane jest wszędzie różne skoro jest to jasne ?
21 lut 19:06
Jack: moze maja na mysli liczby o roznych cyfrach ; d
21 lut 19:21
Metis: nie.
21 lut 19:22
yht: to coś jak 'zielona trawa' zamiast 'trawa' → czyli żeby autor zadania na 100% zrozumiał o co chodzi
21 lut 19:30
Metis: Jak poznać czy w zadaniu istotna jest kolejność czy nie ? Dwa na pierwszy rzut oka zadania: 1) Na ile sposób można wybrać czteroosobową delegację z grupy 7 osób. 2) Na ile sposób można wybrać trzy osobowy samorząd z klasy 28 osobowej. 1) 7*6*5*4 / 4! = 35 sposób 2) 28*27*26 I okazuje się, że w pierwszym przypadku kolejność jest nieważna, a w drugim już tak. Czy zadania są niesprecyzowane?
21 lut 19:57
Jack: bo w samorzadzie jest − przewodniczacy − v'ce − skarbnik a oni maja znaczenie... A jesli nie oto chodzi to powinno byc tak jak w pierwszym przypadku
21 lut 19:59
Metis: No dobra, ale czy to nie powinno być sprecyzowane w zadaniu? W tym przypadku to "wyczuwamy" a co jeśli w zadaniu pojawi się jakikolwiek samorząd? Skąd wiedzieć czy mają przypisane jakieś funkcje i czy jeden jest równy drugiemu ?
21 lut 20:05
Jack: naturalnie bralbym to jako niesprecyzowane
21 lut 20:08
Jack: jednak podbijam jaka jest roznica miedzy
 
nawias
25
nawias
nawias
3
nawias
 
25*24*23 , a
  
w tym po lewej wazna jest kolejnosc wyboru?
22 lut 17:46
Metis: Pierwsze to wariacja bez powtórzeń ważna kolejność. Drugie to kombinacje ( kolejność niewazna) Ale niech ktoś potwierdzi bo dopiero zacząłem kombinatorykę.
22 lut 18:03
Eta: okemotka
22 lut 18:04
Jack: ok...
22 lut 18:05
Metis: A jak wygląda sytuacja z kombinacja z powtórzeniami , a kombinacją bez powtórzeń? W podr. mam po prostu Kombinacjeemotka
22 lut 18:07