matematykaszkolna.pl
xxx bartlomiej : Ile punktów wspólnych ma prosta y=x z wykresem funkcji f(x)=|2−2x|/|x−4|
20 lut 19:29
Janek191: Rozwiąż równanie
  I 2 − 2 x I 
x =

  I x − 4 I 
20 lut 20:02
bartlomiej : tylko wiesz to jest pytanie za 1 pkt .... no wiesz nie da sie prosciej ...bo to zajmie dlugo czasu ..nie da sie tego prosciej ?
20 lut 20:15
bartlomiej : to co da sie >
20 lut 20:32
5-latek: rysunekDa się zrobić inaczej
 |2−2x| −6 
f(x)=

= |

−2|
 |x−4| x−4 
 −6 
wiec rysujesz f(x)=

−2 (czarny
 x−4 
 −6 
to co pod osia OX odbijasz nad os i masz wykres f(x)=|

−2| (niebieski
 x−4 
Czerwony to y=x i widzisz ze przecina wykres niebieski w 3 punktach Może prościej jest ?
20 lut 22:58
bartlomiej : moze emotka dzieki tylko wiesz to pytanie za 1pkt i zorwiazywac takie zad za 1 pkyt sie nie oplaca
20 lut 23:12
5-latek: Może i nie oplaca się ale co zrobisz jak ten jeden punkt zabraknie CI do 30%?
21 lut 08:36
pies: mozesz pokazac jak to przeksztalciles
21 lut 17:29
5-latek: jest taka wlasnosc wartości bezwzlednej
|a| a 

= |

|
|b| b 
Wobec tego nasza funkcje f(x) mogę zapisac tak
 2−2x 
f(x)= |

| a to co teraz mam w module to jest funkcja wymierna
 x−4 
 2−2x 
Teraz funkcje y=

przekształcimy do postaci kanonicznej
 x−4 
Ja sobie to normalnie dziele czyli (2−2x):(x−4) Zauwaz ze 2−2x=−2x+2 (teraz mi będzie się lepiej dzielic bo mam tak (−2x+2):(x−4)= −2 +2x−8 ========== 0 −6 (reszty ) juzz dalej nie podzielę
 −6 
czyli z dzielenia dostałem −2+

 x−4 
Postac kanoniczna jest taka
 a 
f(x)=

+q
 x−p 
Wiec zapiszmy ta funkcje tak
 −6 
f(x)=

−2
 x−4 
TEraz to należy wziąć w modul i zrobić wykres
21 lut 17:47
pies: ooo tak ladnie ale dlaczego −6 czyli z dzielenia dostałem −2+ x−4
21 lut 17:49
pies: yyy no wiesz podzieliles i zapisales w takiej dziwnej podstaci(kanon)
21 lut 17:51
5-latek: dlatego ze (−2)*(−4)=8 a jak przenosisz pod kreske to zmieniasz znak wiec będzie (−8) i 2−8=−6
21 lut 17:52
5-latek: Postac kanoniczna jest po to żeby latwiej było narysować wykres Maszz od razu równanie asymptoty pozionej i pionowej
21 lut 17:54
pies: ni nie o to mi chodzi 5 latku tylko podzieliles i jest tak (−2x+2):(x−4)=−2 r −6 i ty jakos to zapislaes jak?
21 lut 17:56
pies: bo wiesz podzieliles i zostalo ci 2 i −6 jak to sie wogole zapisuje HELP 5latku prosze
21 lut 18:12
5-latek: Dzielisz tak samo jak ulamki np. 10:4= 2 i r2
21 lut 18:15
pies: no wlasnie czyli co zostaje to troche dziwne
21 lut 18:20
pies: kto mi to wytlumaczy skad z dzielenia (−2x+2):(x−4) wyszlo −6/x−4 −2
21 lut 18:35