matematykaszkolna.pl
Dziedzina funkcji xaxex: Wyznacz dziedzinę funkcji −3(x−1)2x3(x−2)4(x+2)>0 Trzeba zrobić jakiś wykres i na nim pozaznaczać miejsca zerowe i tam gdzie jest parzysta miejsc zerowych to funkcja się "odbija", a nieparzysta to idzie na dół, ale dokładnie nie wiem jak to zrobić.
10 lut 13:52
Jerzy: D = R ...i koniec zadania
10 lut 13:54
xaxex: W rozwiązaniu mam od −2,0, zresztą chodzi o to w jaki sposób się to rozwiązuje, bo takie zadanie było na egzaminie, a się przygotowuję do następnego terminu.
10 lut 13:56
kochanus_niepospolitus: xaxex napisałeś polecenie WYZNACZ DZIEDZINE FUNKCJI a podajesz nierówność wielomianową Czy to jest 'skrót myślowy' (np taki oto wielomian jest pod pierwiastkiem w mianowniku?) Czy też treść jest z innego zadania?
10 lut 14:01
omg: boż śwęty kochanus coś tm coś tam co Ty taki wrażliwy ?
10 lut 14:02
xaxex: Ta funkcja po prostu była w logarytmie, dlatego zrobiłem skrót i od razu zrobiłem, że ma być większe niż 0.
10 lut 14:05
kochanus_niepospolitus: rysunek a więc uczymy się zasady 'rysowania wężyka' 1) rysowanie wężyka zaczynam od narysowania linii (reprezentuje ona oś OX) 2) zaznaczymy wszystkie miejsca zerowe (czyli −2 , 0 , 1 , 2) 3) rysowanie zaczynać będzie od PRAWEJ STRONY 4) rysowanie zaczynam od góry JEŻELI a>0 ; a od doły JEŻELI a<0 (w naszym przypadku będzie od dołu bo a = −3 <0) 5) 'dociągamy' do pierwszego miejsca zerowego (x=2) które jest parzyste, więc 'odbijamy (wąż zostaje po 'dolnej' czyli 'ujemnej' stronie) 6) dociągamy do drugiego miejsca zerowego (x=1), które także jest parzystego stopnia, więc 'odbijamy' 7) 'dociągamy' do kolejnego miejsca zerowego (x=0), które jest nieparzystego stopnie, więc 'przechodzimy' przez oś na część górną (dodatnią) 8) dociągamy do kolejnego miejsca zerowego (x=−2), które jest nieparzystego stopnia, więc 'przechodzimy' przez oś 9) nie ma więcej miejsc zerowych, więc 'puszczamy węża' w nieskończoność
10 lut 14:19
kochanus_niepospolitus: a tak na marginesie −−− z jakiegoś powodu po lewej stronie masz odnośniki do teorii: https://matematykaszkolna.pl/strona/142.html A w tejże teorii masz także odnośnik do przykładów: https://matematykaszkolna.pl/strona/1692.html
10 lut 14:25