matematykaszkolna.pl
zespolone stivi łonda : ile tutaj wynoszą kolejno liczba rzeczywista i urojona?
 22i  
(

) 10
  4  
  i+1  
(

)8
  3  
9 lut 19:16
Mila:
 2 25 i 
1) (−

)10*(1+i)10=

*25*i=

 4 220 210 
2)
 1 24 
(

)8*(2i)4=

 3 38 
9 lut 19:25
Mila:
 2 25 i 
1) (−

)10*(1+i)10=

*25*i=

 4 220 210 
2)
 1 24 
(

)8*(2i)4=

 3 38 
9 lut 19:26
stivi łonda : A jak to mam liczyć ze wzór na potęgę z postaci trygonometrycznej? Bo nie wiem jak tam poźniej podstawić Rz/moduł i Im/moduł
9 lut 19:51
stivi łonda : Albo inaczej, jaki Ty wzór zastosowałaś, bo jest ciekawy?
9 lut 19:52
stivi łonda : ?
9 lut 20:15
Mila: 1) (1+i)10=[(1+i)2]5=(1+2i−1)5=(2i5)=25*i5=25*i2*i2*i=32i 2) (1+i)8=[(1+i)2]4=(2i)4=16 Za pomocą postaci tryg. 1) Wyłączyłam wcześniej wspólny czynnik:
 2*(1+i) 2 
(

)10=(

)10*(1+i)10
 4 4 
(1+i)10 z=1+i |z|=2
 π 
φ=

 4 
 π π 
(1+i)10=(2)10*(cos(10*

)+i sin (10*

))=
 4 4 
 π π 
=25*(cos

+i sin

)=32*(0+i)=32i
 2 2 
9 lut 20:35
stivi łonda : czyli w tych zadania należy pierwsze obliczyć potęgę dla Rzeczywistej a poźniej dla urojonej tak?
9 lut 21:40
Mila: Jeżeli możesz wyłączyć czynnik rzeczywisty to tak. Nie zawsze tak się uda.
9 lut 22:28
stivi łonda : a aby można to zrobić tak, że wyliczyć moduł i/32 + 1/32 i później cos i sin i dalej leciec ze wzoru na potęgę? bo nie ogarniam
10 lut 14:36