matematykaszkolna.pl
pomocy ! bede wdzięczny ! krystian: rysunekNarysuj wykres funcji f(x) = −x + 3 i odczytaj : (rysunek mysle że tak, ale reszta nie mam pojecia a) współrzędne punktów przecięcia wykresu z osiami układu współrzędnych, b) wartości funkcji f dla argumentów x ∈{−3;1;5}, c) argumenty, dla których f(x) = −3, f(x) = −2,f(x) = 4, d) argumenty dwukrotnie wieksze niż odpowiadające im wartości funkcji f, e) argumenty dla których f(x)>1, f) miejsca zerowe funcji f g) argumenty, dla których −3 ≤ f(x) <4 h) najmniejszą i największą wartość funkcji f w przedziale < −2;5>
30 sty 20:06
kyrtap: czy tego zadania nie było już niedawno
30 sty 20:12
Jack: a) te czerwone kropki co narysowales to miejsca przeciec... Kiedy wykres przecina oś OX ? wtedy gdy za f(x) podstawisz zero czyli f(x) = −x + 3 −−−−−> 0 = −x + 3−−−− > x = 3 kiedy przecina os OY ? wtedy gdy za iksa dajesz zero, czyli y = −0+3 −>>>> y = 3 b) f(x) inaczej funkcja od argumentu iks czyli jak masz znalezc dla konkretnych argumentow to podstawiasz za iksa f(−3) = (teraz kzady iks zastepujesz liczba −3) czyli f(−3) = 6 f(1) = (teraz wszedzie za iksa dajesz jeden) f(5) analogicznie c) f(x) = −3 podstawiasz do wzoru funkcji, skoro f(x) = −x + 3 − 3 = − x + 3 −>>> x = ... reszta analogicznie
30 sty 20:14
Jack: kurcze, myslalem ze to poziom gimnazjum... dlaczego osoba ktora jest na studiach nie wie takich rzeczy?
30 sty 20:14
kyrtap: skąd domniemasz że ta osoba jest na studiach? emotka
30 sty 20:17
Eta:
30 sty 20:18
Jack: wklejala zadania z zespolonych?
30 sty 20:25
Jack: chociaz mozliwe ze przypadek − taki sami nick jak ktos kto wczesniej wrzucal zadania typowe ze studiow emotka no ale przypadki sa
30 sty 20:25
kyrtap: rozumiem, nie widziałem poprzednich postów dlatego pytam emotka
30 sty 20:26
zosia: to zadanie w ciągu ostatnich kilku dni było tu z 5razy. Nie wiem może ktoś naprawde jest zdesperowany i nie umie. Ja pamiętam takie zadania z gimnazjum wiec teraz po latach musiałabym sobie to poprzypominać
30 sty 20:33