matematykaszkolna.pl
relacje malykwiatuszek: Zbadaj czy relacja x | y jest relacją porządkującą w zbiorze: A={1,2,3,4,5,6,7,8,9,10}
28 sty 13:57
Janek191: Wydaje mi się,że tak. Jest zwrotna, słabo antysymetryczna i przechodnia.
28 sty 14:36
malykwiatuszek: Ale jak to sprawdzić?
28 sty 18:04
malykwiatuszek: za nic nie potrafię tego ogarnąćemotka
28 sty 18:05
Benny: Znasz warunki na poszczególne relacje? Masz zbiór skończony, więc możesz nawet wypisać elementy, które są w relacji.
28 sty 18:47
malykwiatuszek: właśnie cos takiego mam tylko nie wiem czy to dobrze R={(1,1),(1,2),(1,3),(1,4),(1,5),(1,6),(1,7),(1,8),(1,9),(1,10),(2,2),(2,4), (2,6),(2,8),(2,10),(3,3),(3,6),(3,9),(4,4),(4,8),(5,5),(5,10),(6,6),(7,7),(8,8),(9,9),(10,10)}
28 sty 19:12
malykwiatuszek: jest zwrotne bo {(1,1), (2,2),(3,3),(4,4),(5,5),(6,6),(7,7),(8,8),(9,9),(10,10)}
28 sty 19:14
malykwiatuszek: przechodnia jest bo np (2,4) i (4,8) to (2,8) nie wiem czy słaba antysymetira pokryje się ze zwrotnościąemotkaemotka oraz czy ogólny mój pomysl jest okemotka
28 sty 19:16
Janek191: okemotka
28 sty 19:16
Janek191: ⋀ ⋀ [ x R y ⋀ y R x ] ⇒ x = y x∊X y∊ X
28 sty 19:19
malykwiatuszek: poważnie dobrze mam? emotka poważnie to słaba antysymetria bedzie {(1,1), (2,2),(3,3),(4,4),(5,5),(6,6),(7,7),(8,8),(9,9),(10,10)}
28 sty 19:23
malykwiatuszek: proszę sprawdźcie mi proszę
28 sty 19:46
Janek191: Tak emotka
28 sty 19:48
malykwiatuszek: dzięki wielkie emotka cieszę się emotka
28 sty 19:58
Janek191: I rok studiów ?
28 sty 20:13
malykwiatuszek: niestety nie a szkoda emotka
29 sty 09:51
malykwiatuszek: analizując to zadanie jeszcze raz bo nie daje mi spokoju mam watpliwości co do slabej antysymetriiemotka czy może być taka sama jak zwrotność?
30 sty 11:37