matematykaszkolna.pl
ostrosłupy, pole trójkąta, prawdopodobienstwo Marek: Prosiłbym o pomoc w zadaniach emotka 1) W trapezie równoramiennym ABCD dane są |AB|=12, |CD|= 6, |AD|=|BC|=5. Przekątne trapezu przecinają się w punkcie S. Oblicz pole trójkąta ABS. 2) W ostrosłupie prawidłowym trójkątnym tangens kata nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy jest równy 3√2. Oblicz objętość ostrosłupa, wiedząc, że krawędź podstawy ma długość 6. 3) Liczby a, b, c są długościami boków trójkata. Pokazać, że a2 + b2 + c2 < 2(b+c)2 4) W pewnej 30−osobowej klasie uczniowie mogą wybrać zajęcia dodatkowe z malarstwa lub fotografii. Wiadomo, że każdy z uczniów wybrał co najmniej jedne z zaproponowanych zajęć . Prawdopodobieństwo tego, że losowo wybrana osoba z tej klasy uczęszcze na oba zajęcia wynosi 1/3. Natomiast prawdopodobieństwo tego, że losowo wybrana osoba z tej klasy uczęszcza tylko na zajęcia z malarstwa wynosi 1/6. Ile osób wybrało zajęcia z malarstwa, a ile z fotografii? Z góry dziękuję. Zrobiłbym sam, ale dopiero nadrabiam zaległości po wymuszonej przerwie w szkolnych zajęciach i się nie wyrobię z tym sam do jutraemotka
27 sty 18:06
Marek: Chociaż jakieś podpowiedzi bym prosił
27 sty 18:20
Jack: 1) trojkaty podobne w skali
 12 
K =

= 2
 6 
Policz dlugosc przekatnych potem ta dlugosc to x + kx Gdzie kx to ramie tego trojkata co masz obliczyc 3) Tw cosinusow 2) rysunek zrob
27 sty 18:27
Mila: rysunek 1)
 12 2 
ΔABS∼ΔDCS cecha kkk w skali k=

=

 6 1 
|EB|=(12−6):2=3 W ΔSEB: 52=32+h2 h=4 Punkt S dzieli odcinek FG w stosunku 2:1 |FG|=3x=4
 4 
x=

 3 
 8 
|SF|=2x=

 3 
 1 8 
PΔABS=

*12*

=16
 2 3 
==================
27 sty 18:32
Marek: Dziękuję bardzo Mila emotka
27 sty 18:33
Mila: rysunek tgα=32
 1 
V=

*PΔABC*H
 3 
 623 
PΔABC=

 4 
PΔABC=93 ===============
 a3 63 
|AE|=

=

=33
 2 2 
 1 
|OE|=

|AE|=3
 3 
W ΔSOE:
 H H 
tgα=


=32
 |OE| 3 
H=36 ====== licz objętość sam. ==============
27 sty 18:43
Marek: Obliczyłem, dziękuję emotka
27 sty 18:59
Marek: Ktoś jeszcze pomoże z 3) i 4)? emotka
27 sty 19:28
tkawa: 4) 1/3=x/30 x= 10 − tyle os uczeszcza na oba zajecia 1/6=x/30 x=5 − tyle osob oczeszcza jedynie na malarstwo 30−10= 20 − osoby ktore uczeszczaja tylko na jedne zajecia 20−5= 15 − odejmujemy l. osob uczeszczajacych jedynie na malarstwo, wychodzi l. osob chodzacych jedynie na fotografie do kazdej grupy dodajemy 10 osob 5+10= 15 15+10=25 odp: na malarstwo chodzi 15 osób, a fotografię 25.
27 sty 20:24
tkawa: ,,Ile osób wybrało zajęcia z malarstwa, a ile z fotografii? "
27 sty 21:01
Mila: Zauważyłam.
27 sty 21:29