matematykaszkolna.pl
Silnie/Permutacje Nie rozumie: Grupa n przedszkolakow zostawila rano swoje czapki w szatni. Ze wzgledu na zamieszanie po poludniu kazde z nich wrocilo do domu w nie swojej czapce. Na ile sposobow jest to mozlwie jesli n=5
20 sty 13:22
Qulka: 36
20 sty 13:41
PW: Nieporządki?
20 sty 14:15
Nie rozumie: wynik to 44 ale nie rozumiem czemuemotka
20 sty 14:25
PW: A jakąś teorię mieliście? Hasło: nieporządek (taka specjalna permutacja).
20 sty 14:35
Nie rozumie: nie, to jest dodatkowe zadanie z liceum(z gwiazdka)
20 sty 15:17
qulka: no to do 44 można spokojnie na piechotę
20 sty 15:35
Jerzy: to zadanie poza programem liceum, korzystamy ze wzoru na tzw dolną silnię: !n = (n−1)[!(n−1) + !(n−2)] liczymy: !5 !5 = 4(!4 +!3) = 4*!4 + 4*!3 = 4*9 * 4*2 = 36 + 8 = 44
20 sty 15:50
qulka: albo 4•11 bo dla 3,4,5 tak jak dla 2 21453 21534 23451 23514 23154 24153 24513 24531 25134 25413 25431
20 sty 16:00
Jack: Post Jerzy Dlaczego!4 = 9 Czy !4 ≠ 4! ?
24 lut 12:29
Jack: Czy to moze jest tzw. Silnia dolna? W takim razie jak sie ja liczy?
24 lut 12:32
Jack: Up
24 lut 13:07
kochanus_niepospolitus: a niby dlaczego !4 = (3*[!3 + !2]) = 3*(2*[!2 +!1] + 1) =3*(2+1) =9 miałaby być = 1*2*3*4=4! ? Jack ... przecież Jerzy podał wzór na silnię dolną
24 lut 13:10
Jack: Ok...dziekuje
24 lut 13:16