matematykaszkolna.pl
Hashiri: Ile wynosi x, a ile y w tym układzie ? y - 1/2x >= 1 3y + 2x >= 6
29 paź 19:30
dofis: Ja sie dolaczam do pytania Hashirego. Dlatego prosimy Was o pomoc emotikonka
29 paź 19:50
Bartek: mi wyszlo, a nie bierzcie tego zbytnio do siebie (bo jestem amatorem matematyki) ze x <= 6 y >= -2 metoda podstawiania
29 paź 19:54
dofis: wydaje mi sie ze Bartek zrobiles to troche zle Bardzo prosze o pomoc doswiadczonego matematyka. Wiem ze moze to byc bardzo proste dla Was ale pomozcie. PLZZZZZ.
29 paź 19:58
hashiri: Pomoze ktos mi wkoncu ktos z tym ukladem nierownosci emotikonka Bardz Was prosze ?
29 paź 20:19
pipi: co to jest w/ Ciebie <= bo nie wiem o co chodzi czy to jest równanie czy nierównośćemotikonka
29 paź 20:26
hashiri: >= oznacza wieksze lub rowne Przepraszam za problemy z rozczytaniem znakow
29 paź 20:31
pipi: za chwilęemotikonka
29 paź 20:34
hashiri: pipi prosze o pomoc jutro mam test
29 paź 20:48
Hashiri: pomoze mi wkoncu ktos z tym ukladem nierownosci y - 1/2x >= 1 3y + 2x >= 6 znak ''>='' oznacza wieksze lub rowne Bardz prosze o pomoc jak najszybciej
29 paź 21:02
Mycha: jezeli mamy uklad nierownosci to najlepiej to sobie narysowac. inaczej tego nie rozwiazemy. doprowadzamy do postaci: y≥1/2x+1 y≥-2/3x+2 rysujemy w ukladzie wspolrzednych funkcje pomocnicze y=1/2x+1 i y=-2/3x+2 i zaznaczamy z pierwszej to co nam spelnia nierownosc (wszystko ponad wykresem) i z drugiej (tez wszystko ponad wykresem) i czesc wspolna z tego to nasze rozwiazanie
29 paź 21:23
hashiri: a jest jakie podsumowanie tego wszystkiego np ze zbior rozwiazan nalezy do .... i jest zawarty miedzy ... da sie cos takiego zrobic do tego emotikonka
29 paź 21:28
Mycha: odpowiedzia jest sam rysunek. Nie da sie tego zapisac w postaci zbiorow
29 paź 21:30
hashiri: a rozwiazujac to metoda nie graficzna to wychodzi mi x ≥ 6/7 y ≥ 10/7 jest mozliwe tak rozwiazac ten uklad ?>?
29 paź 21:33
pipi: nieemotikonka tylko graficznie ta jak Ci napisała Mych aemotikonka
29 paź 21:35