matematykaszkolna.pl
Witam. Mam jedno zadanie, w którym potrzebuję pomocy, ale jest bardzo obszerne.. Ana: Oblicz wartość wyrażenia: a) 57 − 313 − 1 + 153 b) (1,5 + 2−4 + 16)0 + 2−1 c) [(−312)3]2 d) (12)−5 * 2−8 e) 75 : 497 * (17)−2 + 71 f) u{4−7 * 43} {4−3} g) u{(0,5)*16} {−42} i) u{(23)2 : (25 :23)} {25+ 25 + 25} j) u{495} {77} k) u{(22)3 * (2−3)4} {2−8 * 23} l) u{514} {65} * 5−4 m) 5 * 107 * 4 * 10−3
5 sty 21:38
zzz: Jestem pod wrażenie że ci się chciało to pisać emotka
5 sty 21:38
zzz: Tylko powiedz mi czego tutaj nie rozumiesz ?
5 sty 21:39
piotr: chyba musisz się sama poduczyć, bo jak ktoś za Ciebie będzie robił tak proste zadania, to nie wróży nic pozytywnego
5 sty 21:42
Janek191: Np. m) ... = 5*4*107*10−3 = 20*107 −3 = 20*104 = 2*105 = 200 000
5 sty 21:42
Janek191: Przykłady od f do l źle przepisane emotka
5 sty 21:43
zzz: https://matematykaszkolna.pl/strona/3407.html Przeczytaj wszystkie tematy które mają pomarańczową i zieloną kropkę obok, przyda Ci się bo nikt za Ciebie matury/egzaminu gimnazjalnego nie napisze
5 sty 21:43
MaX: Potrzebuję pomocy w rozpisaniu i sprawdzenie wyników...
5 sty 21:54
Ana : Może i matury nie zdam, ale potrzebuję tych zadań na poprawę... MaX też to masz?
5 sty 21:55
Ana : A przykłady nie są źle przepisane tylko było bardzo niewyraźnie więc zostawiłem w takiej postaci...
5 sty 21:56
Ana : Mogę liczyć na pomoc?
5 sty 22:01
zzz: Nikt ci tutaj gotowców nie zrobi, dziewczyno musisz to zrozumieć bo tu już nie chodzi o zdanie matury tylko będziesz miała problemy żeby zdać z klasy do klasy w szkole średniej.
5 sty 22:02
Ana : Dlatego proszę o pomoc, gdybym jej nie potrzebowała to bym tutaj nie pisała...
5 sty 22:03
zzz: Poczytaj tematy które ci wysłałem, my pomożemy jedynie w pojedynczych przypadkach lub jeśli nie będziesz czegoś pewna.
5 sty 22:05
Ana : Dla Was takie zadania są banalne, a ja nie rozumiem tego typu zadań, wolałam wrzucić całe zadanie, niż po jednym przykładzie i pod innym nickiem..
5 sty 22:08
Ana : Czy w takim razie mogę liczyć na to że podacie mi tylko same odpowiedzi końcowe, sprawdzę z tym co ja zaczęłam robić i poproszę o pomoc tylko w kilku przykładach
5 sty 22:15
5-latek: b) np. 20= 10=
 1 
czy

)0= ?
 4 
i teraz 2−1
 1 
wzor an =

 an 
5 sty 22:15
Ana : W b) mam wynik 1.5
5 sty 22:19
Ana : a w a)?
5 sty 22:19
utem:
 5 1 2 
a) (

−1)+(−3

+2

)=
 7 3 3 
 2 4 2 
=−

+(−2

+2

)=
 7 3 3 
 2 2 6 14 20 
=−


=−


=−

 7 3 21 21 21 
5 sty 22:21
5-latek: b)OK W a) sprowadz do wspólnego mianownika
 1 10 
3

=

 3 3 
 5 8 
1

=

 3 3 
Wspolny mianownik dla 3 i 7 to ?
5 sty 22:22
utem: b)(1,5 + 2−4 + 16)0 + 2−1=
 1 1 3 
=1+(

)1=1+

=

 2 2 2 
5 sty 22:23
5-latek: Dobry wieczor utem emotka Pozdrawiam
5 sty 22:23
utem: Witam, zostawiam Cię na matematycznej randce z Ana.
5 sty 22:25
Ana : Ja w tym a) od początku rozszerzyłam mianownik do 21...
5 sty 22:28
Ana : W przykładzie c) stanęłam na momencie (−72)6
5 sty 22:29
5-latek: I tak zostaw dalej licz d)
5 sty 22:33
Ana : w d) mam 2−3
5 sty 22:35
5-latek: dobrze ) teraz e)
5 sty 22:36
Ana : e) 75 ale to chyba jest źle...
5 sty 22:37
5-latek: tak jest zle 74+71≠75
5 sty 22:40
5-latek: Przy mnożeniu dodajesz wykładniki a przy dodawaniu już nie
5 sty 22:42
Ana : To w takim razie 74 + 71 = ? Ile?
5 sty 22:42
5-latek: jeśli chcesz dokładnie policz na kalkulatorze ja bym zostawil taki wynik
5 sty 22:44
Uu: Czyli jednak troche sama potrafi liczyc emotka
5 sty 22:45
Ana : A mogę tak? 7(73 +1)
5 sty 22:45
5-latek: f) licz
5 sty 22:46
Ana : Prosiłam o pomoc bo kilku przykładów nie mam, a kilku nie jestem pewna...
5 sty 22:46
5-latek: Oczywiście ze możesz
5 sty 22:46
Ana : A mogę tak w e)? 7(73 +1)
5 sty 22:46
Ana : Ok emotka
5 sty 22:47
Ana : f) mam 4−1
5 sty 22:47
utem: 74+7=49*49+7= licz.
5 sty 22:47
5-latek:
 1 1 
=

ze wzoru a−n=

 4 an 
5 sty 22:49
Ana : A nie mogę zostawić tego w postaci 4−1
5 sty 22:52
5-latek: Teraz g) licz
5 sty 22:53
5-latek: Możesz zostawić
5 sty 22:53
Ana : w g) mam taki wynik: 2−3 ale chyba źle...
5 sty 22:55
utem: A Ty 5−latku miałeś się uczyć trygonometrii.
5 sty 22:56
utem: źle .
5 sty 22:58
5-latek: Wiem utem emotka
5 sty 22:58
Ana : To jaki ma być wynik w g) ?
5 sty 22:59
Ana :
5 sty 23:09
5-latek: Najlepiej jak napiszesz obliczenia Ja musze do trygonometrii emotka
5 sty 23:13
Ana : Zostały tylko 4 przykłady, nie możesz mi na szybko pomóc?
5 sty 23:14
Ana : Ja napiszę jakie mam odpowiedzi w reszcie, a 2 przykładów nie mam wogóle bo nie wiem jak je woógle zacząć... Pomożesz mi wtedy?
5 sty 23:15
utem:
 0.5*16 0.5*4 2 1 
g)

=

=

=−

 −42 −16 −16 8 
5 sty 23:16
Ana : −18 to chyba to samo co 2−3
5 sty 23:18
utem:
 (23)2 : (25 :23) 
i)

=
 25+ 25 + 25 
 26:22 24 1 1 
=

=

=

=

 3*25 3*25 3*21 6 
5 sty 23:20
misiak:
 1 
2−3=

 8 
5 sty 23:21
utem:
 1 1 
2−3=(

)3=

 2 8 
5 sty 23:21
Ana : A można w tym i) jakoś inaczej ten mianownik zapisać? Bez tej 3 ?
5 sty 23:23
utem:
 495 (72)5 
j)

=

= ?
 77 77 
napisz wynik
5 sty 23:24
Ana : ja mam w j) 73, dobrze
5 sty 23:26
utem: i) Nie możesz, w czym Ci 3 przeszkadza? oznacz sobie 25=a a+a+a=3a=25
5 sty 23:26
utem: (j) dobrze.
5 sty 23:26
Ana : Ok, skoro tak musi być...
5 sty 23:27
Ana : W przykładzie k) mam wynik taki: 2−1
5 sty 23:28
utem:
 (22)3 * (2−3)4 26*2−12 
k)

=

=
 2−8 * 23 2−5 
 2−6 1 
=

=2−6−(−5)=2−6+5=2−1=

 2−5 2 
5 sty 23:31
Ana : Przykładu l) nie mam, nie wiem jak zrobić...
5 sty 23:32
utem:
 514 510 
l)

* 5−4=

=można zostawić, w zależności od polecenia, albo dalej
 65 65 
tak:
 (52)5 255 25 
=

=

=(

)5
 65 65 6 
5 sty 23:37
Eta: To przykład l ... "olej " emotka
5 sty 23:37
Eta: O..... widzisz emotka już za Ciebie zrobiono
5 sty 23:38
Ana : a w m) mam 2*105
5 sty 23:39
utem: (m) dobrze, widzisz, że jak chcesz , to umiesz.
5 sty 23:41
Ana : Dziękuję serdecznie wszystkim za okazaną pomoc. Nie wiem co bym bez Was zrobiła...
5 sty 23:41
utem: Na zdrowieemotka
5 sty 23:50
5-latek: No bez nas nie byłoby rozwiazanych zadań emotka)
5 sty 23:54