Witam. Mam jedno zadanie, w którym potrzebuję pomocy, ale jest bardzo obszerne..
Ana: Oblicz wartość wyrażenia:
a) 57 − 313 − 1 + 153
b) (1,5 + 2−4 + √16)0 + 2−1
c) [(−312)3]2
d) (12)−5 * 2−8
e) 75 : 497 * (17)−2 + 71
f) u{4−7 * 43} {4−3}
g) u{(0,5)*√16} {−42}
i) u{(23)2 : (25 :23)} {25+ 25 + 25}
j) u{495} {77}
k) u{(22)3 * (2−3)4} {2−8 * 23}
l) u{514} {65} * 5−4
m) 5 * 107 * 4 * 10−3
5 sty 21:38
zzz: Jestem pod wrażenie że ci się chciało to pisać
5 sty 21:38
zzz: Tylko powiedz mi czego tutaj nie rozumiesz ?
5 sty 21:39
piotr: chyba musisz się sama poduczyć, bo jak ktoś za Ciebie będzie robił tak proste zadania, to nie
wróży nic pozytywnego
5 sty 21:42
Janek191:
Np. m)
... = 5*4*107*10−3 = 20*107 −3 = 20*104 = 2*105 = 200 000
5 sty 21:42
Janek191:
Przykłady od f do l źle przepisane
5 sty 21:43
5 sty 21:43
MaX: Potrzebuję pomocy w rozpisaniu i sprawdzenie wyników...
5 sty 21:54
Ana : Może i matury nie zdam, ale potrzebuję tych zadań na poprawę... MaX też to masz?
5 sty 21:55
Ana : A przykłady nie są źle przepisane tylko było bardzo niewyraźnie więc zostawiłem w takiej
postaci...
5 sty 21:56
Ana : Mogę liczyć na pomoc?
5 sty 22:01
zzz: Nikt ci tutaj gotowców nie zrobi, dziewczyno musisz to zrozumieć bo tu już nie chodzi o zdanie
matury tylko będziesz miała problemy żeby zdać z klasy do klasy w szkole średniej.
5 sty 22:02
Ana : Dlatego proszę o pomoc, gdybym jej nie potrzebowała to bym tutaj nie pisała...
5 sty 22:03
zzz: Poczytaj tematy które ci wysłałem, my pomożemy jedynie w pojedynczych przypadkach lub jeśli nie
będziesz czegoś pewna.
5 sty 22:05
Ana : Dla Was takie zadania są banalne, a ja nie rozumiem tego typu zadań, wolałam wrzucić całe
zadanie, niż po jednym przykładzie i pod innym nickiem..
5 sty 22:08
5 sty 22:15
5-latek: b) np. 2
0=
1
0=
i teraz 2
−1
5 sty 22:15
Ana : W b) mam wynik 1.5
5 sty 22:19
Ana : a w a)?
5 sty 22:19
utem:
| 5 | | 1 | | 2 | |
a) ( |
| −1)+(−3 |
| +2 |
| )= |
| 7 | | 3 | | 3 | |
| 2 | | 2 | | 6 | | 14 | | 20 | |
=− |
| − |
| =− |
| − |
| =− |
| |
| 7 | | 3 | | 21 | | 21 | | 21 | |
5 sty 22:21
5-latek: b)OK
W a) sprowadz do wspólnego mianownika
Wspolny mianownik dla 3 i 7 to ?
5 sty 22:22
utem:
b)(1,5 + 2
−4 +
√16)
0 + 2
−1=
5 sty 22:23
5-latek: Dobry wieczor
utem Pozdrawiam
5 sty 22:23
utem:
Witam, zostawiam Cię na matematycznej randce z Ana.
5 sty 22:25
Ana : Ja w tym a) od początku rozszerzyłam mianownik do 21...
5 sty 22:28
Ana : W przykładzie c) stanęłam na momencie (−72)6
5 sty 22:29
5-latek: I tak zostaw
dalej licz d)
5 sty 22:33
Ana : w d) mam 2−3
5 sty 22:35
5-latek: dobrze )
teraz e)
5 sty 22:36
Ana : e) 75 ale to chyba jest źle...
5 sty 22:37
5-latek: tak jest zle
74+71≠75
5 sty 22:40
5-latek: Przy mnożeniu dodajesz wykładniki a przy dodawaniu już nie
5 sty 22:42
Ana : To w takim razie 74 + 71 = ? Ile?
5 sty 22:42
5-latek: jeśli chcesz dokładnie policz na kalkulatorze
ja bym zostawil taki wynik
5 sty 22:44
Uu: Czyli jednak troche sama potrafi liczyc
5 sty 22:45
Ana : A mogę tak? 7(73 +1)
5 sty 22:45
5-latek: f) licz
5 sty 22:46
Ana : Prosiłam o pomoc bo kilku przykładów nie mam, a kilku nie jestem pewna...
5 sty 22:46
5-latek: Oczywiście ze możesz
5 sty 22:46
Ana : A mogę tak w e)? 7(73 +1)
5 sty 22:46
Ana : Ok
5 sty 22:47
Ana : f) mam 4−1
5 sty 22:47
utem:
74+7=49*49+7= licz.
5 sty 22:47
5 sty 22:49
Ana : A nie mogę zostawić tego w postaci 4
−1
5 sty 22:52
5-latek: Teraz g) licz
5 sty 22:53
5-latek: Możesz zostawić
5 sty 22:53
Ana : w g) mam taki wynik: 2−3 ale chyba źle...
5 sty 22:55
utem:
A Ty 5−latku miałeś się uczyć trygonometrii.
5 sty 22:56
utem:
źle .
5 sty 22:58
5-latek: Wiem
utem
5 sty 22:58
Ana : To jaki ma być wynik w g) ?
5 sty 22:59
Ana :
5 sty 23:09
5-latek: Najlepiej jak napiszesz obliczenia
Ja musze do trygonometrii
5 sty 23:13
Ana : Zostały tylko 4 przykłady, nie możesz mi na szybko pomóc?
5 sty 23:14
Ana : Ja napiszę jakie mam odpowiedzi w reszcie, a 2 przykładów nie mam wogóle bo nie wiem jak je
woógle zacząć... Pomożesz mi wtedy?
5 sty 23:15
utem:
| 0.5*√16 | | 0.5*4 | | 2 | | 1 | |
g) |
| = |
| = |
| =− |
| |
| −42 | | −16 | | −16 | | 8 | |
5 sty 23:16
Ana : −18 to chyba to samo co 2−3
5 sty 23:18
utem:
| (23)2 : (25 :23) | |
i) |
| = |
| 25+ 25 + 25 | |
| 26:22 | | 24 | | 1 | | 1 | |
= |
| = |
| = |
| = |
| |
| 3*25 | | 3*25 | | 3*21 | | 6 | |
5 sty 23:20
5 sty 23:21
5 sty 23:21
Ana : A można w tym i) jakoś inaczej ten mianownik zapisać
? Bez tej 3 ?
5 sty 23:23
5 sty 23:24
Ana : ja mam w j) 7
3, dobrze
5 sty 23:26
utem:
i) Nie możesz, w czym Ci 3 przeszkadza?
oznacz sobie 25=a
a+a+a=3a=25
5 sty 23:26
utem: (j) dobrze.
5 sty 23:26
Ana : Ok, skoro tak musi być...
5 sty 23:27
Ana : W przykładzie k) mam wynik taki: 2−1
5 sty 23:28
utem:
| (22)3 * (2−3)4 | | 26*2−12 | |
k) |
| = |
| = |
| 2−8 * 23 | | 2−5 | |
| 2−6 | | 1 | |
= |
| =2−6−(−5)=2−6+5=2−1= |
| |
| 2−5 | | 2 | |
5 sty 23:31
Ana : Przykładu l) nie mam, nie wiem jak zrobić...
5 sty 23:32
utem:
| 514 | | 510 | |
l) |
| * 5−4= |
| =można zostawić, w zależności od polecenia, albo dalej |
| 65 | | 65 | |
tak:
| (52)5 | | 255 | | 25 | |
= |
| = |
| =( |
| )5 |
| 65 | | 65 | | 6 | |
5 sty 23:37
Eta:
To przykład
l ... "o
lej "
5 sty 23:37
Eta:
O..... widzisz
już za Ciebie zrobiono
5 sty 23:38
Ana : a w m) mam 2*105
5 sty 23:39
utem:
(m) dobrze, widzisz, że jak chcesz , to umiesz.
5 sty 23:41
Ana : Dziękuję serdecznie wszystkim za okazaną pomoc. Nie wiem co bym bez Was zrobiła...
5 sty 23:41
utem:
Na zdrowie
5 sty 23:50
5-latek: No bez nas nie byłoby rozwiazanych zadań
)
5 sty 23:54