matematykaszkolna.pl
Geometria analityczna Karolina97: Zad1. Punkty A(2,3) B(−4,−1) są wierzchołkami równoległoboku, a punkt S(2,0) punktem przecięcia się przekątnych. Wyznacz współrzędne wierzchołka C i D oraz oblicz obwód tego równoległoboku. Zad2. Dane są punkty A(2,−2), C(−3,8). Na prostej o równaniu y= x −1 wyznacz punkt B tak, aby kąt ABC był prosty. Zad3. W trójkącie o wierzchołkach A(7,−1), B(−3,5), C(−1,−3) poprowadzono prostą k prostopadłą do boku AB i przechodzącą przez środek boku BC. Wyznacz równanie prostej k i odległość punktu C od tej prostej. Proszę o pomoc mam problem z tymi zadaniami emotka
2 sty 16:52
5-latek: rysunekNo bo jeśli ma się due braki np. z geometrii elelmtarnej czy nie zna się wzorow to będzie problem Poza tym do zadania należy zrobić rysunek może cos bardziej wyjasni Do zadania nr 1 jak dzieli punkt S przekątne rownolegloboku ? Wiec czym będzie punkt S dla przekątnych ? No to jeśli to wiemy to znamy wzory na srodek odcinka i liczymy wspolrzedne punktu C i D
2 sty 17:02
Karolina97: Dziękuję, już rozumiem pierwsze zadanie emotka
2 sty 17:25
5-latek: rysunekZadanie nr 3 Sprawdz czy dobrze przepisane dane
2 sty 17:36
5-latek: Dobrze będzie Policz wspolrzedne srodka odcinka BC (ze wzorow na srodek odcinka i oznacz ten punkt jako np. D Wyznacz wspolczynnik kierunkowy prostej AB Z warunku na prostopadlosc dwóch prostych wyznacz wspolczynnik kierunkowy prostej prostopadlej do AB I napisz wzor tej prostej ze wzoru y= a1(x−x0)+y0 gdzie x0 i y0 to wspolrzedne punktu D tak naprawdę to więcej czasu mi zeszlo na napisane tego niż policzenie emotka
2 sty 17:41
Karolina97: Tak dane są dobrze przypisane
2 sty 17:43
5-latek: Napisalem CI schemat postepowania wiec licz Sprawdzi się .
2 sty 17:45
Karolina97: Czy wzór wyjdzie y=−1/3x + 1/3
2 sty 17:57
5-latek: rysunekNie liczyłem . Ale w żaden sposób ten wzor nie pasuje według mnie Widzimy z rysunku ze ta prosta prostopadla (czerwona będzie funkcja rosnaca wiec nie może być a<0
2 sty 18:12
Karolina97: Już mi wyszło dobrze dzięki za pomoc emotka
2 sty 18:15
5-latek: Liczymy Wyznacz srodek odcinka BC licz
2 sty 18:15
Karolina97: Dx=−3 + (−1)/2 Dx= −2, Dy=5−3/2 Dy= 1 środek odcinka (−2,1)
2 sty 18:24
5-latek: No nie (popatrz na rysunek sobie nawet i zobacz ze taki srodek jest niemożliwy Napisz wzory na srodek odcinka tutaj
2 sty 18:28
5-latek: Przepraszam masz dobrze . Pomylilem ja sobie . Opiekuje się tez zona i czasem się pomyle . D=(−2,1) To teraz oblicz wspolczynnik kierunkowy prostej przechodzącej przez punkty A i B
2 sty 18:31
Karolina97: Później liczę równanie prostej AB (y+1)(−3−7)=(5+1)(x−7) co daje −10y −10=6x −42 dziele przez 2 otrzymuje −5y=3x −16 dziele na −5, y=−3/5 +16/5 później współczynnik kierunkowy −3/5 zmieniam na 5/3 i podstawiam y=5/3(x+2) + 1 co daje y=5/3x + 13/3 czy tak
2 sty 18:33
5-latek: Zaraz CI sprawdze Nie musisz pisać Karolina równania prostej AB Wystarczy sam wspolczynnik kierunkowy tej prostej
 y2−y1 5−(−1) 6 3 
tgα=a=

=

= −

= −

 x2−x1 −3−7 10 5 
Z warunku na prostopadlosc prostych
 5 
a*a1= −1 to a1=

 3 
Rownanie tej proste prostopadlej do AB i przechodzącej przez D ma rownianie y=a1(x−x0)+y0
 5 
y=

(x−(−2))+1
 3 
 5 
y=

(x+2)+1
 3 
 5 10 5 13 
y=

x+

+1 to y=

x+

czyli masz dobrze
 3 3 3 3 
Zapamietaj sobie ten wzor na prosta przechodzaca przez jeden punkt Zobacz z eten wzor możesz zastosować w roznych sytutacjach np. tak jak tutaj , albo masz wyznaczyć rownianie prostej rownoleglej do danej przostej i przechodzącej przez jakiś punkt (wystarczy tylko znac wspolczynnik kierunkowy tej prostej i już nie musisz bawic się z obliczniem b emotka
2 sty 18:45
Karolina97: Oki właśnie nie mogłam sobie przypomnieć tego wzoru na współczynnik kierunkowy więc podstawiłam po prostu do wzoru na równanie prostej, dzięki za pomoc wszystko mi rozjaśniłes emotka
2 sty 18:48
5-latek: rysunekczyli wszystko się zgadza
2 sty 18:48
5-latek: Nad drugim pomysle jeszcze może trzeba skorzystać z iloczynu skalarnego
2 sty 18:52
Karolina97: Oki będę wdzięczna emotka
2 sty 18:54
misiak: Zad2. Dane są A(2,−2), C(−3,8). Na prostej o równaniu y= x −1 wyznacz punkt B tak, aby kąt ABC był prosty. B=(x,x−1) |AB|2+ |CB|2=|AC|2 (x−2)2+(x−1+2)2+(x+3)2+(x−1−8)2=(−3−2)2+(8+2)2
2 sty 19:38
misiak: (x−2)2+(x+1)1+(x+3)2+(x−9)2=25+100
2 sty 19:55
utem: rysunek Dane są A(2,−2), C(−3,8). Srodek AC:
 2−3 −2+8 1 
S=(

,

)=(−

,3)
 2 2 2 
 1 25 125 
Równanie koła o srodku S=(−

,3) i r2=

+25=

 2 4 4 
 1 125 
(x+

)2+(y−3)2=

 2 4 
Punkt przecięcia z okręgiem:
 1 125 
x2+x+

+(x−1−3)2=

rozwiąż
 4 4 
x=−1.5 lub x=5 y=−2.5 lub y=4 ∡AB1C jest prosty jako kąt wpisany w okrąg oparty na średnicy. ∡AB2C jest prosty jako kąt wpisany w okrąg oparty na średnicy. ======================================== To samo co Misiaka
2 sty 23:52
Kacper: biorę
3 sty 09:40
Karolina97: Mógłby mi ktoś pomóc z tym równaniem kwadratowym? Wychodzą mi dziwne liczbyemotka
3 sty 10:54
5-latek:
 1 125 
x2+x+

+(x−1−3)2=

 4 4 
Uporzadkuj to teraz (x−1−3)2= ?
3 sty 11:44
Karolina97: X2 −8x +16
3 sty 17:35
Karolina97: 2x2 −7x −61/4=0
3 sty 17:38
5-latek: no to piszsemy
 1 125 
x2+x2+x−8x+

+16=

 4 4 
 1 125 
2x2−7x+16

=

 4 4 
 1 ? 
Teraz 16

=

napisz ile
 4 4 
3 sty 17:43
Karolina97: 65/4
3 sty 20:30
5-latek: To nasze równanie kqwadratowe będzie miało postac
 60 
2x2−7x−

=0
 4 
2x2−7x−15=0 Δ= licz dalej wyliczone xsy wstawiasz do równania okręgu i liczysz y−owe wspolrzedne
3 sty 20:38
Kacper: 5−latek wziąłeś się za uczenie? emotka
3 sty 20:41
5-latek: Kacper emotka Będę chciał w tym roku zaliczyć trygonometrie , wykladnicza i logarytmiczna , potem wielomiany a kwadratowa odpuszczę .Potem rachunek różniczkowy i calkowy .
3 sty 20:44
Aga1.: Witaj 5−latku, ale jesteś ambitny.
3 sty 22:52