matematykaszkolna.pl
Wysokość ostrosłupa trójkątnego matematyk97: Jak mogę obliczyć wysokość ostrosłupa trójkątnego, który ma w podstawie trójkąt równoramienny i znam długości wszystkich krawędzi? emotka Spodek wysokości będzie leżeć na przecięciu symetralnych, więc to chyba nie stąd
2 sty 15:28
Jack: rysunekMowisz ze co masz dane? : D
2 sty 15:33
matematyk97: Długości wszystkich krawędzi tego ostrosłupa emotka
2 sty 15:36
matematyk97: A dlaczego ten różowy odcinek w podstawie ma długość h?
2 sty 16:35
Jack: on nie ma dlugosci h... chcialem zbudowac trojkat ale... : D nie wyszlo... Znasz wszystkie krawędzie... i chcesz uzależnić H od krawędzi i podstawy tak ?
2 sty 16:40
matematyk97: Muszę obliczyć objętość, więc muszę jakoś znaleźć H
2 sty 16:42
Jack: bylbys w stanie dac dane...duzo latwiej sie liczy ; D a żadnego kąta nie masz podanego ?
2 sty 16:43
matematyk97: Mam takie zadanko za 4pkt na maturę R. Trochę mi ciężko bo jeszcze nie miałem stereometrii W ostrosłupie trójkątnym ABCS o podstawie ABC i wierzchołku S dane są: |AB|=|AC|=26, |SB|=|SC|=2194 i |BC|=2|AS|=20. Oblicz objętość tego ostrosłupa.
2 sty 16:48
Mac: Aj, aj. Stereometra jest w 6 klasie szkoły podstawowej, a także w gimnazjum
2 sty 16:57
Jack: rysunekZ pierwszego trójkąta 1) − jest to trjkat w podstawie... 262 − 102 = h2 h = 24 |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
 1 
Pole trójkąta w podstawie :

* 20 * 24 = 240
 2 
Wyraźmy te pole za pomocą h1 , żeby je znaleźć
 1 
240 = 26 *

* h1
 2 
240 = 13 h1
 240 
h1 =

 13 
Teraz pytanie...czy moge powiedziec ze ten trojkat (patrz drugi punkt) jest podobny do tego trójkąta jesli tak, to to duzo nam ulatwi... bo
24 
240 

13 
 

=

10 x 
 100 
stąd x =

 13 
 100 238 
a 26 − x wynosi −> 26 −

=

 13 13 
chcialem stad ten igrek co na czwartym rysunku jest obczaic bo ten igrek to nic innego jak Ten fragment na rysnku głównym |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| trzeci rysunek ... h3 − wysokosc sciany bocznej... znając h3 −> czwarty rysunek z pitagorasa obliczamy H...
2 sty 17:43
Jack: rysunek|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| Fragment w tej "klamrze" jest chyba bez sensu...dlatego go tak okreslilem...jedyne co jest nam niewiadome to podstawa jak sie przecina y + z = h1....usimy znaleźć ten igrek ! : D
2 sty 17:49
Jack: dobra...poddaje sie, pytaj pania Ete ktora rozwiaze wszystko ...
2 sty 17:57
xyz: https://www.youtube.com/watch?v=U73LoXshp6o Podobne zadanie. Może pomóc emotka
2 sty 18:02
Bogdan: rysunek To kwestia ułożenia równań.. w = 262 − 102 = 24, h = 4*194 − 100 = 26 a więc trójkąt ADS o bokach długości 10, 24 i 26 jest przystający do trójkąta ADB i ADC i te trójkąty są prostokątne, stąd H = |AS| = 10
2 sty 18:02
Bogdan: rysunek Tak wygląda ten ostrosłup emotka
2 sty 18:06
matematyk97: Dziękuję Bogdan i wszystko się zgadza emotka Jak na to wpaść?
2 sty 18:09
Bogdan: Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć i bawić się tymi ćwiczeniami. Tu wystarczyło skorzystać z twierdzenia Pitagorasa, a więc zadanie dostępne dla gimnazjalisty.
2 sty 18:13
Jack: a ja jak zawsz ... na około licze
2 sty 18:27
Kacper: Zabieram
3 sty 09:38