Relacja równoważności i klasy abstrakcji przykład
mariaaa: Potrzebuję jakiegoś przykładu z życia opisującego relację równoważności i jej klasy abstrakcji,
niestety nie potrafię sama na to wpaść
7 gru 20:49
PW: Rasy psów. Rasy ludzi. Ułamki (liczby wymierne). Domy o jednakowej liczbie kondygnacji.
Samochody tej samej marki i rocznika. Wektory o tych samych współrzędnych.
Tak można długo. Człowiek ma tę właściwość umysłu, że nieustannie tworzy klasy abstrakcji nawet
o tym nie wiedząc.
7 gru 20:56
mariaaa: Dziękuję bardzo, mam jeszcze jednak pytanie jak to zapisać w jakiś formalno matematyczny sposób
8 gru 17:52
PW: W formalny matematyczny sposób przykłady z życia?
Dla domów − w zbiorze domów ustalamy relację
d1Rd2 ⇔ d1 ma tę samą liczbę kondygnacji co d2.
Wystarczy zauważyć, że jest to relacja zwrotna, symetryczna i przechodnia.
Przykładowe klasy abstrakcji tej relacji to
[dom 2−piętrowy] = zbiór wszystkich domów, które mają tyle samo pięter co moja chałupa,
[Pałac Kultury i Nauki] = zbiór wszystkich budowli, które mają tyle samo pięter co PKiN.
8 gru 18:22
mariaaa: Bardzo dziękuję
8 gru 19:02