matematykaszkolna.pl
permutacje sammy: dane są zbiory: A= {1,2,3,4,} i B={5,6,7,8,9} ile jest wszystkich funkcji rosnących, których D=A, a ZW=B? ile jest wszystkich funkcji niemalejących, których D=A, a ZW= {5,6}
6 gru 16:48
wmboczek: w pierwszym nie Zw⊂B wybór 4 z 5 elementów (tylko 1 permutacja daje f rosnącą) w drugim chyba 5 (2 stałe i po po jednej z 1,2, i 3 piątkami)
6 gru 18:11
sammy: w obu ma byc 5
6 gru 19:08
wmboczek: no to jest emotka
6 gru 19:11
Mila: Zgadza się.
6 gru 19:36
sammy: niestety nie rozumiem...
6 gru 19:58
Mila: f:{1,2,3,4}→{5,6,7,8,9} f− funkcje rosnące Liczba funkcji jest tyle ,ile ciągów 4 −elementowych rosnących można utworzyć ze zbioru {5,6,7,8,9}⇔ zę jest ich :
nawias
5
nawias
nawias
4
nawias
 
=5
 
b) wszystkich funkcji niemalejących, których D=A, a ZW= {5,6}, ile można utworzyc ciągów niemalejących o wyrazach ze zbioru {5,6} Mamy ciągi o wartościach tego typu: (5,6,6,6), czyli: f(1)=5 f(2)=6 f(3)=6 f(4)=6 Czyli wszystkie możliwe ciągi niemalejące: (5,6,6,6) (5,5,6,6) (5,5,5,6) (5,5,5,5) (6,6,6,6)
6 gru 20:09
sammy: nie bardzo ten pierwszy przyklad rozumiem...
6 gru 20:50
Mila: Konkretnie, to czego nie rozumiesz? Każdą czwórkę liczb wybraną ze zbioru B możesz uporządkować od najmniejszej do największej, a wybór w kombinacjach dla każdej czwórki jest jeden.
6 gru 21:09
sammy: nie rozumiem tych silni, probowalam wypisac po kolei te mozliwosci, ale tez mi nie wyszlo...
6 gru 21:26
Mila:
nawias
5
nawias
nawias
4
nawias
 5! 1*2*3*4*5 
=

=

=5
 4!(5−4)! 1*2*3*4*1 
nawias
5
nawias
nawias
4
nawias
 
oznacza , że wybierasz 4 elementy ze zbioru {5,6,7,8,9}
 
Możesz to przecież wypisać. (5,6,7,8) (5,6,7,9) (5,6,8,9) (5,7,8,9) (6,7,8,9) To nie miałaś na lekcjach permutacji, kombinacji i wariacji?
6 gru 21:37