matematykaszkolna.pl
Czy dobrze rozwiązałam zadanie? Ozzy: Wyznacz współczynniki b i c trójmianu kwadratowego y=ax2+bx+c, jeśli ma on miejsca zerowe 4 i −7. f(x)=x2+bx+c a=1 x1=−b−Δ/2a 4=−b−Δ/2 8=−b−Δ x2=−b+Δ/2a −7=−b+Δ/2 −14=−b+Δ 8=−b−Δ −14=−b+Δ −6=−2b b=3 −14=−b+Δ −14=−3+Δ −11=Δ Δ=121 Δ=b2−4ac 121=32−4x1xc 121=9−4c 112=−4c c=28 A więc b wynosi 3, a c 28. Czy dobrze rozwiązałam to zadanie?
5 gru 16:06
5-latek: Z postaci iloczynowej y=(x−4)(x−(−7) to y=(x−4)(x+7) wymnóż to
5 gru 16:08
Ozzy: W wyrażeniu y=ax2+bx+c pomyliłam się, ma być oczywiście bez litery a.
5 gru 16:10
sushi_gg6397228: dlaczego przyjąłeś x1= 4 a x2= −7 ?
5 gru 16:10
Ozzy: Przyjęłam tak, gdyż w treści jest napisane, że to są miejsca zerowe (mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałam).
5 gru 16:13
5-latek: Czesc emotka Dlatego ze piszse miejsca zerowe
5 gru 16:13
5-latek: Aaaaemotka
5 gru 16:14
sushi_gg6397228: a dlaczego nie x1= −7 , x2= 4 ?
5 gru 16:14
Ozzy: Czyli z tego wyszło: y=(x−4)(x+7) y=x2+7x−4x−28 y=x2+3x−28 a=1 b=3 c=−28 (wyżej nie dopisałam minusa przy 28), czyli z tego wynika, że rozwiązałam to dobrze?
5 gru 16:17
Ozzy: Hm, dobre pytanie, po prostu z automatu przypisałam x1 jako 4, nie zastanawiając się nad tym
5 gru 16:18
sushi_gg6397228: x1 < x2 czy x1 > x2 jak rozpiszesz wzór
5 gru 16:19
Ozzy: Tak właściwie to x1 może być większe od x2? Bo pogubiłam się teraz trochę.
5 gru 16:23
sushi_gg6397228: zapisz z definicji x1=... x2=... i wyciagnij wnioski
5 gru 16:25
Ozzy: No tak, z definicji wynikałoby, że nie może. Dzięki za zwrócenie uwagi, spróbuję przypisać to na odwrót.
5 gru 16:29