matematykaszkolna.pl
Prosze o pomoc Aniutek: 1 . Ostrosłup prawidłowy czworokątny o krawędzi podstawy a=8 oraz o objętości V=320 przecięto płaszczyzną równoległą do płaszczyzny podstawy i dzielącą wysokość na połowę. Oblicz stosunek objętości powstałych brył.
4 gru 15:39
Jerzy: zadanie sprowadza się do policzenia krawędzi podstawy przekroju wskazówka: przetnij ten ostrosłup płaszczyzną przechodząca przez dwie przeciwległe krawędzie i obliczysz przekatną przekroju
4 gru 15:42
Aniutek: Kiedy ja jestem w tym kompletnie zielona i nawet nie wiem od czego zaczac
4 gru 15:46
Jack: rysunekV = 320 a = 8
4 gru 15:46
Jerzy: rysunek
H 1/2H 

=

, gdzie: d − przekatna podstawy , x − przekatna przekroju
d x 
H − wysokość bryły
4 gru 15:48
Aniutek: Jack wlaśnie w tym samym punkcie stojeemotka
4 gru 15:48
Jerzy: znając x , obliczysz pole podstawy przekroju i po zadaniu emotka
4 gru 15:50
Aniutek: Jerzy , chciałabym mieć takie podejscieemotka tych zadan jest jeszcze 4, i wszystkie sa podobne , a ja nawet nie wiem jak mam sie do tego wzoru odniescemotka
4 gru 15:51
Jerzy: x − przekątna podstawy przekroju bryły
4 gru 15:52
Jerzy: ze wzoru na objętość oblicz: H , mając H oblicz: x , znając x obliczysz objętość górnej części przekrojonej bryły
4 gru 15:53
Aniutek: Kulę o objętośći 3/4 pi przetopiono na dwie równe kule, oblicz pole calkowite jednej nowej kuli. A jak zacząć to zadanie ?
4 gru 15:54
Aniutek: Juz zrozumiałam emotka
4 gru 15:54
Jerzy:
 1 
ze wzoru na objętość oblicz R potem Vp =

V i wylicz: r −promień małej kuli
 2 
4 gru 15:58
Aniutek: Jejku przepraszam , ze tak mecze a pomozesz jeszcze z tym ? −−−−> Powierzchnia boczna stożka po rozwinieciu jest półkolem o promieniu 8cm. a) znaleźć objętość i pole powierzchni całkowitej i tego stożka. b) jaką miarę ma kąt rozwarcia stożka? i jakbys mógł to rysunek emotka Bede naprawde wdzieczna
4 gru 16:01
Aniutek: Ale ja tu czegos nie rozumiem , jak mam obliczyc R jezeli objętość kuli wynosi 4/3 pi a wzór na kule to V=4/3pi r3