matematykaszkolna.pl
kwadratowa wzskmn: Skąd wiadomo, że jeżeli Δ<0, to trójmian > 0?
29 lis 20:01
===: dobre emotka
29 lis 20:02
Eta:
29 lis 20:03
wzskmn: ? XDDD
29 lis 20:03
wzskmn: http://forum.zadania.info/viewtopic.php?f=24&t=56822 Zadanie drugie podpunkt a. Autor rozwiązania tego zadania oblicza delte, która jest mniejsza od 0 i stwierdza −−> CZYLI trójmian > 0.. Myślałem, że to jakaś zależność. Ktoś może wytłumaczyć?
29 lis 20:05
PW: Weź książkę i przeczytaj uważnie o funkcji kwadratowej w postaci kanonicznej (wnioski z postaci kanonicznej). Okaże się, że to nieprawda, iż z warunku Δ < 0 wynika "trójmian > 0". Nie ucz się z internetu, tylko z podręcznika.
29 lis 20:21
wzskmn: PW, dziękuję jak zawsze jesteś nieskuteczny. Co Ty myślisz, że jeżeli ktoś prosi o pomoc to nie przeczytał podstaw? Albo po prostu jeszcze nie skończyłem studiów matematycznych jak Ty, a jeżeli ich nie masz, to nie jestem tak bystry jak Ty, a nasza bystrość można będzie porównywać, gdy będę w wieku co Ty. Co byś powiedział, jeżeli Co powiem, że spędziłem w piątek 6h nad kwadratową, wczoraj 3h dziś już z 5h i cholera nie rozumiem, skąd zalożenie w tym zadaniu, że 3x2 −6x + 4 > 0 i gdybym to wiedział to bym nie pytał, możesz przyjąć do wiadomości, że nie każdy rozumie wszystko od razu i z komentarzem 'WEŹ KSIĄŻKĘ' dziękuję bardzo, bo tak się składa, że MAM KSIĄŻKĘ, ludzie tu zamieszczający pytania proszą o pomoc i wskazówkę a nie o uszczypliwą uwagę. Jesteś jak typowy nauczyciel od matmy, którzy niestety są znienawidzeni przez uczniów. DZIĘKUJĘ.
29 lis 20:30
PW: Toś tępy, synu.
29 lis 20:32
wzskmn: Wstyd by mi było udzielać komuś pomocy w formie jaką prezentujesz. Mam nadzieję, że w życiu zawsze Ci lekko wszystko przychodziło. Żenada.
29 lis 20:35
Janek191: rysunek 3 x2 − 6 x + 4 > 0 a = 3 > 0 − ramiona paraboli są skierowane ku górze Δ = 36 − 4*3*4 < 0 − brak miejsc zerowych, więc cały wykres leży nad osią OX, czyli y = 3 x2 − 6 x + 4 > 0 Patrz też na wykresemotka
29 lis 20:38
wzskmn: Miałeś racje PW. To było banalne, byłem tępy, jednak są różne czynniki jak zmęczenie itd.. Wystarczyło napisać, że q= 1, a a>0 i już bym wtedy zrozumiał... Dziękuję Janku, naprawdę mi to dużo rozjaśniło. Jednak ktoś potrafi zobrazować uczniowi czego nie dostrzega. emotka
29 lis 20:41
Eta: rysunek 1/ 3x2−6x+4 >0 , a=3>0 i Δ<0 −− brak miejsc zerowych ( cała parabola nad osią ramionami do góry odp : x∊R
29 lis 20:41
5-latek: Miałeś racje PW (cytat) A może zwykle przepraszam ?
29 lis 20:47
wzskmn: Za co mam przepraszać, żartujesz sobie? Za to, że zostałem obrażony? A może za to, że gdy poprosiłem o pomoc dostałem uszczypliwą uwagę, która nic nie wniosła? XD Kpina.
29 lis 20:50
5-latek: NIc dodac nic ująć .
29 lis 20:54
PW: 5−latku, wkrótce przestanę udzielać porad. Coraz częściej spotykam się z agresją, na którą nie zasłużyłem. Wystarczy popatrzeć wyżej − udzielam życzliwej i konkretnej rady młodemu człowiekowi, zwracając uwagę na niebezpieczne uproszczenie jakie "złapał" z internetu. Nie było w tej wypowiedzi ani odrobiny uszczypliwości. I co w zamian? Jak zawsze jesteś nieskuteczny. Facet śledzi moje działania i czuje się kompetentny do ich oceniania? Czy przyzwyczajony jest żeby swoje frustracje leczyć wylewaniem pomyj na kogokolwiek, kto się nawinie? A ja mam ten komfort, że nic nie muszę, i sam się dziwię dlaczego to jeszcze robię.
29 lis 21:19
wzskmn: A więc− PW. Nie jestem tu nowy. Kiedyś też prosiłem o pomoc w innym zadaniu, dawno temu i też Twoja odpowiedź to była porada typu weź książkę, a nie do końca o to mi chodziło. Super, że jesteś tutaj w ramach wolontariatu, to bardzo się przydaje, wszystkim młodym ludziom jak ja, że niektórym się wciaż coś chce robić za darmo, dlatego zawsze, gdy otrzymam wskazówkę nie szczędzę podziękowań. Użyłem słowa 'jak zawsze', bo zawsze w moim przypadku to było 2/2. Ja swoich frustracji na nikogo nie wylewam i nie wylewałem, bardziej powiedziałbym, że Ty to zrobiłeś, bo jednak Eta i Janek potrafili to zrobić lepiej. W dodatku mnie obraziłeś, co powoduje, że nie wiem po co dalej kontynuuję dyskusję, bo to Cię skreśla w moich oczach. Nie było ani trochę uszczypliwości? Zarzucasz mi, że się uczę z internetu, a to po prostu było rozwiązanie zadania z którym sam miałem problem i go nie rozumiałem, a wskazówkę 'weź książkę' to o kant dupy potłuc można.
29 lis 21:48
PW: W porządku, nie zmieniaj co chwilę nicku, to będę się wystrzegał kontaktów z Tobą i Twoją dupą. Przyjmij do wiadomości, że forum jest poświęcone rozwiązywaniu zadań, a nie douczaniu tych, co nie mają pojęcia o elementarnych faktach teoretycznych. Wystarczyło kliknąć po lewej stronie na hasło funkcja kwadratowa zamiast truć dupę innym. Pora dorosnąć. Janek i Eta niczego Ci nie wyjaśnili, tylko przypomnieli to, co powinieneś wiedzieć z lekcji. Ja zachęcałem Cię do zrozumienia dlaczego, ale widać nie jest Ci to potrzebne.
30 lis 00:26
wzskmn: Niech Ci się w życiu wiedzie z tą całą Twoją ignorancją, jeżeli w tym wszystkim nie dostrzegasz w tym ani krzty Twojej winy albo chociaż Twojego 'nie w porządku' zachowania względem mnie. A jak już nie chcesz kontaktów z moją dupą, to Ci powiem, że gówno mi wyjaśniłeś, jeżeli odsyłasz mnie do hasła funkcji kwadratowej. Mogłeś chociaż powiedzieć 'sprawdź dla jakich warunków cała parabola jest ponad osią OY'. Znasz bajkę o Panu Chilarym i okularami na nosie? Jesteśmy przyzwyczajeni do rozwiązywania trudniejszych zadań i momentami te najprostsze rozwiązania przychodzą najtrudniej. Janek i Eta zrobili to o co prosiłem, pomogli mi w przeciwieństwie do Ciebie. Twoja pomoc była na takiej zasadzie https://www.youtube.com/watch?v=vJj1E8YDoXQ. . Jeszcze raz przeczytaj pierwsze zdanie i zakończmy tę prowadzącą donikąd dyskusję.
30 lis 00:38