matematykaszkolna.pl
... Justyna: Czesc, prosze o pomoc. Mam za zadanie dokonac za pomoca cyrkla i linijki podzialu danego odcinka w stosunku 4:9. Ktos ma jakis pomysl?
2 lis 17:24
Mila: rysunek 4+9=13 Ustalasz dowolny odcinek a, odkładasz po kolei na półprostej 13 odcinków . −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− Raczej trudno tu wykonać dokładnie to zadanie. Może łatwiejsze: Podziel dany odcinek AB na dwie części w stosunku 2:3. 2+3=5 Dzielę AB na 5 równych części. Przez punkt C5 i B prowadzisz prostą , następnie przez każdy punkt Ci prowadzisz równoległą do C5B. W ten sposób podzielisz AB na 5 równych części. |AD|: |DB|=2: 3
2 lis 17:40
Justyna: Dziękuję, chyba zrozumialam, zabieram się za rysowanie .
2 lis 17:48
Eta: rysunek |AD|=13y
2 lis 17:53
Mila: No,no, no. Ale równiutko. emotka dla Ety
2 lis 17:59
Eta: emotka
2 lis 18:02
Justyna: Zrobilam bardzo podobnie, a wiec dziekuje, kumam .
2 lis 18:03
Justyna: Jeszcze pytanie mam. Eta, Mila − co do rysunku Ety to jak są te proste AB i AD to one maja byc jednej dlugosci, prawda?
2 lis 18:06
Eta: rysunek Mogą być , ale nie muszą ( widzisz na tych rys.
2 lis 18:25
Justyna: A no ok . Dzieki .
2 lis 18:27