matematykaszkolna.pl
Dowody w algebrze. XYZ: Witam serdecznie ! Czy miałby ktoś z Was propozycję rozwiązania do zadania o treści : Udowodnij, że dla dowolnych liczb dodatnich a i b takich, że ab = 0.25, prawdziwa jest nierówność 4(1 + a)(1 + b) ≥ 9. zadanie z działu dowody w matematyce, który sprawia szczególne trudności większości uczniów.
27 paź 21:07
PW: A co Ty, konkurs urządzasz? Jak widzę coś takiego "Czy miałby ktoś z Was propozycję rozwiązania", to automatycznie odpowiadam: − Nie, to za trudne, jestem jak większość uczniów.
 1 
Wskazówka: b =

i rozwiąż sam prościutką nierówność kwadratową zmiennej a.
 4a 
27 paź 21:12
olekturbo:
 1 
b =

4a 
4(1+b)(1+a) ≥ 9
 1 
4(1+

)(1+a) ≥ 9
 4a 
 1 
(4 +

)(1+a) ≥ 9
 a 
 1 
4 + 4a +

+ 1 ≥ 9
 a 
 1 
4a − 4 +

≥ 0
 a 
4a2−4a+1 

≥ 0
a 
a jest dodatnie wiec zawsze wieksze od 0 (2a−1)2 ≥ 0 kwadrat jest zawsze ≥ 0
27 paź 21:12
XYZ: Do PW − Żaden konkurs, proste pytanie emotka
30 paź 16:32
XYZ: Elementarne zasady netykiety.
30 paź 16:33
ICSP:
 1 
a > 0 ∧ b > 0 ∧ ab =

⇒ a + b ≥ 1
 4 
Mamy : L = 4(1 + a)(1 + b) = 4 + 4(a+b) + 4ab ≥ 4 + 4 + 1 = 9 □
30 paź 16:55
PW: Co Ty z jakąś "netykietą" wyjeżdżasz? To wiocha − zaczynać treść zadania od "Witam serdecznie!". Ja chcę widzieć początek treści zadania, gdy przeglądam stronę, a nie pseudouprzejmości − zupełnie nie na miejscu. Zamiast tego widzę "Witam serdecznie! Czy miałby ktoś z Was propozycję rozwiazania ...". To ja mógłbym Cię powitać, bo siedziałem tu ponad trzy godziny, a Ty wpadasz i "witasz serdecznie". Nie widzisz niestosowności takiego zachowania? Ty masz prośbę − nie umiesz rozwiązać łatwego zadania − i nie na miejscu są podpowiedzi w stylu "zadanie z działu dowody w matematyce, który sprawia szczególne trudności większości uczniów". Z tą Twoją "netykietą" coś nie w porządku, bo nie podziękowałeś nikomu. To się nazywa brak kindersztuby.
30 paź 21:59
.: Dlugo cie to zajelo zeby to napisac? Sie przywital, i co z tego?
30 paź 22:04