matematykaszkolna.pl
Rozwiązywanie nierówności Mariolka: Mam problem z tymi dwoma zadaniami, mógłby to ktoś rozpisać? http://iv.pl/images/85888660208703176944.jpg
19 paź 23:03
olekturbo: Jaki masz problem? To jest najprostsza nierownosc jaka moze byc
19 paź 23:04
Mariolka: Prosiłam, żeby ktoś to rozpisał bo wychodzą mi złe wyniki
19 paź 23:08
Przemysław: zrobię z innymi danymi liczbowymi
−x+1 3x−2 

>

5 4 
4(−x+1)>5(3x−2) −4x+4>15x−10 19x<14
 14 
x<

 19 
 14 
x∊(−,

)
 19 
3(3x+4)≥12x 3x+4≥2x x+4≥0 x≥−4 x∊<−4,) mam nadzieję, że pomogłem (no i że się nie pomyliłem)
19 paź 23:25
Mila: a) dobrze, (b) źle przepisałeś. 3*(x−1)≥12*x⇔ 3*(x−1)≥23x /:3 x−1≥2x /−x −1≥x x≤−1
19 paź 23:41
Qulka: Mila emotka bo napisał że robi z innymi danymi emotka
19 paź 23:43
daras: to jest genialny pomysł Przemysławie jak piszą pomocy takie a takie zadanie , to my im rozwiązujemy podobne ale na innych liczbach emotka tylko, ze to wszystko juz jest w niebieskich linkach, które im podsyłam ale głąbom nie chce sie nawet ich otworzyć albo to i tak dla nich czarna magia emotka głąby = 3,2% rocznika patrz krzywa Gaussa
20 paź 11:17
Janek191: Tylko tyle , czy aż tyle ? emotka
20 paź 14:12
Przemysław: "głąby = 3,2% rocznika patrz krzywa Gaussa" To dane tworzą statystykę a nie odwrotnie Wg mnie jak ktoś tylko będzie przepisywał bez myślenia rozwiązanie stąd to jego nauczyciel i tak się zorientuje, że to nie on je rozwiązuje − chociażby po stopniu zrozumieniu przez niego rozwiązania. A jak ktoś przepisze ze zrozumieniem, to już coś zyskał.
20 paź 17:28
daras: wg badań przeprowadzonych w latach 80' to było ok. 25 % emotka
20 paź 18:14
daras: @Przemek wśród nauczycieli tez są głaby −to statystykaemotka
20 paź 18:15