wykaż
x:
wykazać że jeśli proste prPR i prSQ są prostopadłe to |PR|=|SQ|
jakieś wskazówki, z jaką bronią się za to zabrać?
13 paź 17:19
x: ktoś coś?
13 paź 18:08
x: jakieś pomysły?
13 paź 18:37
x: a jak by przedłużyć te proste i z talesa?
13 paź 19:24
5-latek: Jeśli to jest kwadat to mysle nad przystawaniem trojkatow
Oznaczyc punkt przecięcia się prostych i badac cechy przystawania .
13 paź 19:37
x: to jest kwadrat, przepraszam nie napisałam wcześniej
z tym przytawiem, to już nie pierwszy dzień się główkuję, ale niestety nic tu nie widzę
13 paź 19:43
x:
Punkty P,Q,R,S leżą odpowiednio na bokach AB, BC, CD i DA pewnego kwadratu.
Wykazać, że jeśli pr PR i pr SQ są prostopadłe, to |PR|=|SQ|
13 paź 20:29
henrys:
może ten rysunek Cię naprowadzi
13 paź 20:42
5-latek: Witaj
Dziekuje , będę myslal
13 paź 20:43
henrys: Witaj, witaj, powinno pójść gładko
13 paź 20:45
Eta:
α+β=90
o
ΔPFR≡ ΔQSE z cechy ( kbk) |RF|=|SE|=a i |∡PRf|=|∡QSE|=β i |∡SEQ|= |∡PFR|=90
o
zatem |PR|=|SQ|
13 paź 20:54
x: dzięki za pomoc
13 paź 21:00
5-latek: Dobry wieczor
Eta
dziekuje za pokazanie rozwiązania .
13 paź 21:03
5-latek: A tak sobie mysle teraz ze u kolegi Henrysia trzeba będzie rozpatrzyć dwie proste
rownolegle przeciet trzecia prosta i rozpatrzyć odpowiednie katy
13 paź 21:09
henrys: nieeee 5−latku
, ten rysunek miał pokazać, że niezależnie jak poprowadzimy tą prostą
prostopadłą do pierwszej, długość odcinka PR się nie zmieni, zaznaczyłem takie same kąty,
rozumowanie to samo
13 paź 21:14
5-latek: Dobrze
czytam teraz o prostych równoległych i tak mi jakos utkwilo w pamięci
13 paź 21:18
henrys: nie będę wam zabierał radości z myślenia nad geometrią
13 paź 21:20