| 2−6 | ||
t1 = | = −2 sp. | |
| 2 |
| 2+6 | ||
t2 = | = 4 | |
| 2 |
, pięknie ze wzorów Viete'a prawda
,
a więc nieschematycznie oczywiście w pamięci, ciekawe,
czy znajdzie się ktoś kto pochyli się nad tym rozwiązaniem,
a może też sara nie powie , że tak nas nie uczono ...
♠
umyśle, dla mojej M
łopatologicznie rzecz ujmując np. tak:
x4−2x2−8= 0 ⇔ x4−2x2+1−9= 0 ⇔ (x2−1)2−32= 0 ⇔
⇔ (x2−1−3)(x2−1+3)= 0 ⇔ (x2−4)(x2+2)= 0 ⇔ x2−4=0 i x2+2>0 ∀x∊R ⇒
⇒ x2=4 i x∊R ⇒ |x|=2 ⇔ x=−2 v x=2 ⇔ x∊{−2,2}. ...
−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
oczywiście można to wszystko skrócić co najmniej o połowę, ale
zostawiam to dla zainteresowanych ..., natomiast
warto niektórych uczących N−li matematyki uświadomić, zwłaszcza
po ostatnich badaniach IBE ich matematycznych kompetencji, że
można kochać ...
matmę inaczej ...