matematykaszkolna.pl
wykaż że mała mi: Wykaż że
2 1 14 

+ log 3 > log 5 >

+

log 3
9 11 11 
my to pomnożyliśmy razy 11 i rozłożyliśmy na dwa przypadki. ostatecznie z pierwszego dostaliśmy: 22 * 39 > 57 z drugiego zaś 510 > 2*314 nasz prowadzący powiedział byśmy to udowodnili w jakiś inny sposob niż zwyczajne policzenie na kalkulatorze... czy ktoś ma jakiś pomysł? emotka
12 paź 23:27
Eta: 11log5−14log3>1 i −9log5+9log3>−2 −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−
 25 1 
2log5−5log3>−1 ⇒ log25/35>−1 ⇒

>

 243 10 
12 paź 23:48
mała mi: a skąd wzielo sie to? −9log5+9log3>−2
12 paź 23:53
mała mi: już wiem emotka
12 paź 23:56
Eta:
2 

+log3>log5 /*9 2+9log3> 9log5 ⇒ −9log5+9log3>−2
9 
12 paź 23:56
mała mi: wiem wiem dziękuję bardzo emotka
12 paź 23:59
mała mi: a może masz pomysł jak rozwiązac taki układ równań... x log2 + y log3 = 3 log2 + 4 log3 x log3+ y log2 = 3 log3 + 4 log2
13 paź 00:00
mała mi: w sensie jakby, jak to udowodnić...
13 paź 00:00
Eta: x=3 i y=4
13 paź 00:22
PW : Jeszcze o pierwszym zadaniu. Eta, nie rozumiem. Zakładając, że teza jest prawdziwa, wykazałaś prawdziwość nierówności
 25 1 

>

.
 243 10 
13 paź 00:27
Eta: Ochhhhhhhhhhhh Przekształcałam równoważnie układ nierówności !
13 paź 00:31
PW : He he. Oszustwo tkwi w dodawaniu stronami. Owszem, z dwóch nierówności wynika prawdziwość sumy, ale odwrotnie już nie (tu nie ma równoważności), Przykład. (1) 5 > − 1, ale wcale z tego nie wynika, że (2) 5 > 7 5 > −8. Mówiąc po chłopsku: dodanie stronami nierówności (2) daje zdanie prawdziwe, ale wcale to nie znaczy, że koniunkcja (2) była prawdziwa.
13 paź 00:51
Eta: Ojj ciężki żywot mieli z Tobą uczniowie emotka Idę spać , a ty idź i przytul wybrankę ( bo pewnie też ma....... Miłych snów emotka
13 paź 01:00
Eta: Popraw zadanie , tak by zainteresowana zrozumiała i była zadowolona emotka
13 paź 01:02