matematykaszkolna.pl
wektor Tomek: Wykaż że wektory a=[4,0,−1], b = [1,3,4] , c = [−5,−3,−3]. Czy w tym zadaniu aby to wykazać muszę najpierw obliczyć długość każdego z wektorów, a później wykorzystać twierdzenie o istnieniu trójkąta czyli: |a| + |b| > |c| itd?
11 paź 11:30
Tomek: Wykaż że wektory tworzą trójkąt *
11 paź 11:31
Tomek: ?
11 paź 11:45
Janek191: Co to jest wektor ?
11 paź 12:22
PW : Ponieważ Tomek się nie odzywa, powiem wprost: pytanie jest niesensowne. Co miałoby oznaczać, że trzy wektory swobodne tworzą trójkąt? Wektory i trójkąty to stworzenia z innych bajek. Dlatego Janek191 pytał "co to jest wektor" − nie dlatego, że nie wie emotka
11 paź 13:49
Tomek: takie mam polecenie też według mnie trochę to dziwne jeśli chodzi odpowiedź Janka wektor jest wielkością w matematyce posiadającą długość, zwrot i kierunek
11 paź 14:07
qulka: dodać je do siebie i powinno wyjść zero
11 paź 14:07
qulka: składanie wektorów się klania emotka
11 paź 14:07
qulka: rysuneka+b+c=0 i wszędzie strzałeczki nad literkami emotka
11 paź 14:10
Tomek: o to chodzi emotka dzięki śliczne
11 paź 14:11
Janek191: Tu są podane wektory swobodne. Powinno być pytanie − czy istnieją wektory zaczepione ( reprezentanty podanych wektorów swobodnych), które wyznaczą wierzchołki trójkąta ? Wektory zaczepione mają początek i koniec ( punkty ).
11 paź 14:31
Tomek: Dzięki Janek cenne spostrzeżenie
11 paź 14:45
qulka: ale dodawanie wektorów swobodnych jest możliwe, a ich ułożenie nie jest ograniczone punktami (jak na obrazku powyżej)
11 paź 14:58
PW : Tomek, zajrzyj do literatury, żeby nauczyć się definicji wektora i wektora swobodnego, bo to co piszesz o 14:07 to opowiastki dla dzieci, a nie definicja.
11 paź 16:01