zadanie 3
Blue: Przedstaw w postaci trygonometrycznej: 1+cosα+isinα, gdzie α∊<−π,π>
10 paź 22:37
sushi_gg6397228:
robisz tak samo jak zadanie 2
10 paź 22:38
Benny: | α | | α | | α | | α | | α | | α | |
cos2 |
| +sin2 |
| +cos2 |
| −sin2 |
| +2isin |
| *cos |
| = |
| 2 | | 2 | | 2 | | 2 | | 2 | | 2 | |
| α | | α | | α | | α | | α | | α | |
=2cos2 |
| +2isin |
| *cos |
| =2*cos |
| (cos |
| +isin |
| ) |
| 2 | | 2 | | 2 | | 2 | | 2 | | 2 | |
10 paź 22:40
Blue: Benny, nie ogarniam tego.. Tzn przekształcenia tak, ale dlaczego akurat tak?
10 paź 22:46
Mila:
II sposób
| α | | α | | α | |
1+2cos2 |
| −1+2sin |
| *cos |
| *i= |
| 2 | | 2 | | 2 | |
| α | | α | | α | |
=2cos2 |
| +2sin |
| *cos |
| *i= |
| 2 | | 2 | | 2 | |
| α | | α | | α | |
=2cos |
| *(cos |
| +isin |
| )= |
| 2 | | 2 | | 2 | |
Jeszcze sprawdzimy moduł,
| α | | α | |
|z|=√4*cos2α2*(cos2 |
| +sin2 |
| )= |
| 2 | | 2 | |
| α | | α | | π | | π | |
=2cos |
| bo |
| ∊(− |
| , |
| ) |
| 2 | | 2 | | 2 | | 2 | |
10 paź 22:53
Blue: Ja to zupełnie inaczej chciałam liczyć i wyszło mi |z|=√2+2cosα
10 paź 23:00
Benny: @Milu jak ten moduł jest liczony?
10 paź 23:02
Benny: Dobra chyba już widzę. Ten drugi nawias też jest pod pierwiastkiem?
10 paź 23:06
Mila:
Z ostatniej postaci, bo jest równoważna początkowej.
| α | |
Chodziło mi o to, czy można opuścić wartość bezwzględną. |cos |
| | |
| 2 | |
Ale można i tak:
|z|=
√(1+cosα)2+sin2α=
√1+2cosα+cos2α+sin2α=
√2+2cosα=
| α | |
=√2+2*(2cos2α2−1)=√2+4cos2α2−2=√4cos2α2=2|cos |
| |= |
| 2 | |
| α | | α | | π | | π | | α | |
=2cos |
| bo |
| ∊(− |
| , |
| ) ⇔ cos |
| >0 |
| 2 | | 2 | | 2 | | 2 | | 2 | |
10 paź 23:15
Mila:
Tak, za wcześnie zamknęłam nawias }
10 paź 23:16
Benny: | α | |
@Blue z Twojego też można. Wystarczy, że przekształcisz 2+2cosα=2(1+cos2* |
| )= |
| 2 | |
| α | | α | |
=2(1+2cos2 |
| −1)=4cos2 |
| |
| 2 | | 2 | |
10 paź 23:16
Mila:
To właśnie pokazałam 23:15.
10 paź 23:17
Benny: Teraz też widzę, że jednocześnie pisaliśmy.
10 paź 23:17
Benny: Tak, wiem
10 paź 23:17
Mila:
Benny, z czym walczysz na matmie?
10 paź 23:18
Benny: W sumie to tak na razie z niczym. Indukcja była na analizie, odwzorowania na algebrze coś
zaczęliśmy i w sumie to zespolone pewnie teraz na ćwiczeniach będą, no i na wykładach
definicje ciała mieliśmy. O tych odwzorowaniach to nawet na wykładzie nie było, więc jak
robiliśmy na ćwiczeniach to trochę kiepsko to wyglądało. O logice to chyba nie ma co mówić, bo
na wykładzie nie wiedziałem co doktor piszę na tablicy. Podał jakieś aksjomaty i reguły i
zaczął jakieś twierdzenie udowadniać. W sumie to nie byłem jedynym na sali który nie wiedział
o co chodzi i jak te wszystkie podstawienia szły
Chodziło o ℉(taki znaczek mały był bez tego kółeczka) (q⇒r)⇒((p⇒q)⇒(p⇒r)) nawet nie wiem co to
w ogóle oznacza. Wychodził od p⇒(q⇒p). Może jak się przyjrzę temu to coś zrozumie
10 paź 23:34
10 paź 23:43
Benny: Dzięki, popatrzę na to zadanko. Takie podstawy to coś miałem na początku liceum, tabelkę też
potrafię zrobić
10 paź 23:52
Mila:
Tam masz całą masę zadań, tabelek, popatrz na lewy margines strony.
Jeszcze inne materiały widziałam, ale to jutro.
10 paź 23:56
Benny: Faktycznie, jakoś nie zwróciłem uwagi
11 paź 00:17
Blue: a jak dojść do miary kąta ?
11 paź 23:03
Mila:
W jakim przykładzie?
11 paź 23:07
Blue: hm... no bo rozumiem, że można to obliczyć tylko przekształcając? Czyli nie robimy tak jak
wcześniej, że dochodziliśmy do tego kąta obliczając sinus i cosinus...
11 paź 23:13
Mila:
W tym przypadku nie.
α∊(−π,π)
11 paź 23:23
Blue: ok, dzięki
11 paź 23:33