matematykaszkolna.pl
Zbiór par; wartość bezwzględna Euzebi: Narysuj w układzie współrzędnych zbiór par (x,y) spełniających warunek: |x−y|=y dla: x−y≥0 y≤x, czyli
 1 
x−y=y ⇔ 2y=x ⇔ y=

x
 2 
dla: x−y<0 y>x x−y=−y ⇔ y=0 Kiedy x będzie większe/mniejsze od y? Czy jakąś inną metodą to należy rozwiązać?
6 paź 21:27
Euzebi: Ktoś, coś?
6 paź 21:52
pigor: ..., widzę to tak : dane równanie ma sens ⇔ ⇔ |x−y|= y i y ≥0 ⇔ (x−y= −y v x−y= y) i y ≥0 ⇔ ⇔ (x=0 i y ≥0) v (y= 12x i y ≥0) i rysuj sumę mnogościową czerwonych konuinkcji w nawiasach . ...emotka
6 paź 21:55
ZKS: W gimnazjum to chyba było jak zaznaczyć w układzie współrzędnych y ≤ x.
6 paź 21:55
Euzebi: Dzięki pigor, zgadza się emotka A ty ZKS następnym razem sobie daruj, bo marnujesz swój czas.
6 paź 21:59
ZKS: Co mam sobie darować, bo nie rozumiem? Napisałem, że to było w gimnazjum, przynajmniej ja miałem w gimnazjum tego typu nierówności zaznaczyć w układzie współrzędnych.
6 paź 22:50
PW: Takie zadania dla matematyka to rzeczywiście marnowanie czasu. Euzebi, nie pytaj "Ktoś, coś", bo zachowujesz się jak profesor, który zadał pytanie, a klasa zbaraniała − tylko irytujesz takimi manierami. Proste rozwiązanie: Dla y = 0 jest x = 0. Punkt (0,0) należy do rozwiązania. y nie może być ujemny, bo lewa strona równania jest nieujemna. Dla dodatnich y można wykonać dzielenie przez y = |y| i równanie przyjmie postać
 x 
|

− 1| = 1,
 y 
skąd
 x x 
(

− 1 = 1 lub

− 1 = −1), y > 0.
 y y 
To jest to samo co napisał pigor marnując swój czas.
6 paź 23:05
Euzebi: ZKS, odzywki tego typu. Dzięki PW za odpowiedź emotka A pigor nie zmarnował swojego czasu, bo przyswoiłem wiedzę i wiem jak rozwiązać zadanie, a chyba o to na tym forum chodzi?
6 paź 23:14