matematykaszkolna.pl
ułamki Oliwia: jak zamienić ułamek zwykły 3 1/3 na ułamek dziesiętny? chodzę do szkoły podstawowej i nie ma kto mi tego wytłumaczyćemotka
4 paź 15:45
5-latek: A mama nie potrafi CI wytlumaczyc
 1 10 
3

=

 3 3 
Wiec 10:3= dziel sobie pisemnie Jak podzielisz to napisz co CI wychodzi
4 paź 15:49
Oliwia: a to się mnoży 3*3=9 dodać z licznika jeden i jest 10/3 to wychodzi 3,33333333333 nieskończenie wiele
4 paź 15:53
PW: Zacząć trzeba od tego, że to się nie da zrobić. Jeżeli np. mamy ułamek, w mianowniku którego jest 2 lub 5, to można, np.
 1 7 5·7 35 
3

=

=

=

= 3,5.
 2 2 5·2 10 
Gdy w mianowniku jest 3, tak jak w Twoim przykładzie
 10 

,
 3 
to zamianana ułamek dziesiętny nie jest możliwa. Można tylko podawać kolejne przybliżenia dziesiętne, taką metodą jak radzi 5−latek.
4 paź 15:55
Oliwia: to w takiej postaci ten ułamek dziesiętny zapisać 3,(3) że jest nieskończony?
4 paź 15:57
5-latek: Czyli jaka cyfra powtrarza się caly czas po przecinku ?
4 paź 15:59
Oliwia: tak
4 paź 16:00
5-latek: A już masz ale chyba licealistko a nie dziewczyno z podstawówki emotka
4 paź 16:02
Oliwia: to będzie 3,(3) ?
4 paź 16:04
5-latek: emotka
4 paź 16:05
PW: Wtedy też można napisać
 1 
3

= 3,(3),
 3 
ale wytłumaczenie sensu tej równości to już wyższa szkoła jazdy. Mówiąc "uczenie" prawa strona tej równości jest granicą ciągu, każdy kolejny ułamek z coraz większą liczbą trójek po
 10 
przecinku jest coraz bliżej liczby

, ale żaden jej nie osiągnie.
 3 
4 paź 16:07
5-latek: Chyba w drugiej klasie będzie miała ciagi to zrozumie emotka
4 paź 16:09
daras: @5 years old mam Oliwki nie miała ułamków emotka
4 paź 16:12
5-latek: Czesc daras emotka Cos w tym musi być emotka
4 paź 16:15