ułamki
Oliwia: jak zamienić ułamek zwykły 3 1/3 na ułamek dziesiętny? chodzę do szkoły podstawowej i nie ma
kto mi tego wytłumaczyć
4 paź 15:45
5-latek: A mama nie potrafi CI wytlumaczyc
Wiec 10:3= dziel sobie pisemnie
Jak podzielisz to napisz co CI wychodzi
4 paź 15:49
Oliwia: a to się mnoży 3*3=9 dodać z licznika jeden i jest 10/3 to wychodzi 3,33333333333 nieskończenie
wiele
4 paź 15:53
PW: Zacząć trzeba od tego, że to się nie da zrobić.
Jeżeli np. mamy ułamek, w mianowniku którego jest 2 lub 5, to można, np.
| 1 | | 7 | | 5·7 | | 35 | |
3 |
| = |
| = |
| = |
| = 3,5. |
| 2 | | 2 | | 5·2 | | 10 | |
Gdy w mianowniku jest 3, tak jak w Twoim przykładzie
to
zamianana ułamek dziesiętny
nie jest możliwa. Można tylko podawać kolejne
przybliżenia dziesiętne, taką metodą jak radzi
5−latek.
4 paź 15:55
Oliwia: to w takiej postaci ten ułamek dziesiętny zapisać 3,(3) że jest nieskończony?
4 paź 15:57
5-latek: Czyli jaka cyfra powtrarza się caly czas po przecinku ?
4 paź 15:59
Oliwia: tak
4 paź 16:00
5-latek: A już masz ale chyba licealistko a nie dziewczyno z podstawówki
4 paź 16:02
Oliwia: to będzie 3,(3) ?
4 paź 16:04
5-latek:
4 paź 16:05
PW: Wtedy też można napisać
ale wytłumaczenie sensu tej równości to już wyższa szkoła jazdy. Mówiąc "uczenie" prawa strona
tej równości jest granicą ciągu, każdy kolejny ułamek z coraz większą liczbą trójek po
| 10 | |
przecinku jest coraz bliżej liczby |
| , ale żaden jej nie osiągnie. |
| 3 | |
4 paź 16:07
5-latek: Chyba w drugiej klasie będzie miała ciagi to zrozumie
4 paź 16:09
daras: @
5 years old mam Oliwki nie miała ułamków
4 paź 16:12
5-latek: Czesc
daras
Cos w tym musi być
4 paź 16:15