matematykaszkolna.pl
zadanko własciwie koncówka ula: witam wszystko juz policzyłam i zatrzymałam się tu (wiem to jest proste ale jakos zawsze tego unikałam i nie umiałam nie wiem czemu ) 8178/372104 razy 100% = 8178/363926 razy 100% =
30 wrz 20:14
:): x*100%=x
30 wrz 20:16
ula: emotka: rozpiszesz
30 wrz 20:16
:): no ale nie ma co...
30 wrz 20:17
Mila:
 100 
100%=

=1
 100 
30 wrz 20:18
ula: znaczy chodzi mi ile wyjdzie w podpunkcie pierwszym i drugim o wynik emotka emotka
30 wrz 20:19
henrys: 8178/372104 razy 100% ≈2,2%
30 wrz 20:20
Janek191:
8 178 

*100% ≈ 2,198 %
372 104 
30 wrz 20:20
ula: a drugi pod punkt
30 wrz 20:25
5-latek: No jak moglas pozwolic na to zeby CI ukradli kalkulator
30 wrz 20:27
ula: nie kalkulatrów to ma 7 w domu sie tak składa emotka
30 wrz 20:28
PW: Ja w ogóle jestem wrogiem działań typu 15·100% − dla mnie to napis bez sensu. Symbol % w ogóle nie powinien się pojawiać w rachunkach. Definicja jest następująca:
 p 
p% liczby x to

·x.
 100 
Jaki sens w świetle tej definicji ma napis 15·100%? Żaden, brakuje liczby x.
30 wrz 20:51
henrys:
 p 
też kiedyś protestowałem przeciw zapisowi p%=

,
 100 
 1 
liczbą x jest wtedy 1 i procent jest traktowany jak liczba

 100 
procent (setna część) tak jak każdy ułamek jest funkcją liniową i zawsze dotyczy jakiegoś x (niekoniecznie liczby), możemy mówić o części setnej emotka emotka
30 wrz 21:27
PW: A tak w ogóle to jaka była treść zadania?
30 wrz 21:37
henrys: dokładnie współczynnikiem proporcjonalności y=ax
30 wrz 21:37
henrys: zadanie było bez sensu, ale co szkodzi podyskutować
30 wrz 21:38