aa
Hugo: @Dziadek Mróz , ktoś z obiektowki C++?
main.cpp
http://scr.hu/2pdc/abpgh
przyjaciele.cpp
http://scr.hu/2pdc/amayg
przyjaciele.h
http://scr.hu/2pdc/79jel
Hugo się uczy obiektówki C++ , stworzył gre konsolową która tworzy bohatera (obiekt p1) i w tej
klasie są 3 funkcje:
wprowadz − wprowadza atak i dmg(obrażenia)
stan − sprawdza stan postaci
atak − funkcja ma obniżać życie "Jacka" hp = hp −dmg*atack*0.7
Program jednak nie działa w pełni poprawnie. Chodzi o funkcje atak(); Chciałbym przesyłać jakoś
przez referencje? Aktualne życie by postać dynamicznie się zmieniała. Jak to zrobić?
28 wrz 22:01
Hugo: w plikach main/przyjaciele cpp i .h usunął w funkcjach atack(); parametry. Zawsze sie
przesyłało przez referencje by zmienić ;−;. A teraz sie zmienia od tak nie podając żadnych
referencji. Jak to?
http://scr.hu/2pdc/k3o7b
28 wrz 22:05
Dziadek Mróz:
Dej mie kod a nie jakieś piksele
28 wrz 22:13
Dziadek Mróz:
Najlepiej jak tworzysz grę to twórz obiekt główny typu GameObject (GO), na jego podstawie
tworzysz obiekty poruszające się (M) i raniące (R), z nich tworzysz gracza (P) i kilka
obiektów raniących (B) i (Z)
class GameObject
class Moving : public GameObject
class Attacking : public GameObject
class Player : public Moving
class Zombie : public Moving, public Attacking
class Bomb : public Attacking
Tworzysz sobie dużą płaszczyznę [100, 100] i po niej np. turowo poruszają się obiekty. Gracz
widzi obiekty na jakąś odległość i tylko na tą odległość się rysuje mapa. Zombie atakuje
dopiero jak dojdzie do gracza, a gracz atakuje na pewną odległość w zależności od broni.
29 wrz 12:59
Dziadek Mróz:
Trochę pomysłu i działa
29 wrz 12:59