matematykaszkolna.pl
aa Hugo: @Dziadek Mróz , ktoś z obiektowki C++? main.cpp http://scr.hu/2pdc/abpgh przyjaciele.cpp http://scr.hu/2pdc/amayg przyjaciele.h http://scr.hu/2pdc/79jel Hugo się uczy obiektówki C++ , stworzył gre konsolową która tworzy bohatera (obiekt p1) i w tej klasie są 3 funkcje: wprowadz − wprowadza atak i dmg(obrażenia) stan − sprawdza stan postaci atak − funkcja ma obniżać życie "Jacka" hp = hp −dmg*atack*0.7 Program jednak nie działa w pełni poprawnie. Chodzi o funkcje atak(); Chciałbym przesyłać jakoś przez referencje? Aktualne życie by postać dynamicznie się zmieniała. Jak to zrobić?emotka
28 wrz 22:01
Hugo: w plikach main/przyjaciele cpp i .h usunął w funkcjach atack(); parametry. Zawsze sie przesyłało przez referencje by zmienić ;−;. A teraz sie zmienia od tak nie podając żadnych referencji. Jak to? http://scr.hu/2pdc/k3o7b
28 wrz 22:05
Dziadek Mróz: Dej mie kod a nie jakieś piksele
28 wrz 22:13
Dziadek Mróz: rysunek Najlepiej jak tworzysz grę to twórz obiekt główny typu GameObject (GO), na jego podstawie tworzysz obiekty poruszające się (M) i raniące (R), z nich tworzysz gracza (P) i kilka obiektów raniących (B) i (Z) class GameObject class Moving : public GameObject class Attacking : public GameObject class Player : public Moving class Zombie : public Moving, public Attacking class Bomb : public Attacking Tworzysz sobie dużą płaszczyznę [100, 100] i po niej np. turowo poruszają się obiekty. Gracz widzi obiekty na jakąś odległość i tylko na tą odległość się rysuje mapa. Zombie atakuje dopiero jak dojdzie do gracza, a gracz atakuje na pewną odległość w zależności od broni.
29 wrz 12:59
Dziadek Mróz: Trochę pomysłu i działa
29 wrz 12:59