matematykaszkolna.pl
a ddr: Zlogarytmuj 2615 nie widać tego na tej stronie ale każdy kolejny pierwiastek jest również wpisany w poprzedni. Czyli na końcu jest pierwiastek z 6 pierwiastków z 15.
 3 3 1 
Nie rozumiem odpowiedzi,

log2 +

log3 +

log5
 4 8 8 
skąd to się wzięło?
20 wrz 21:30
henrys:
 1 1 
log (265)1/2=

log265=

(log2+log65)=... próbuj, zamieniaj
 2 2 
pierwiastki na potęgi
20 wrz 21:44
ddr: Tak robiłem i nie wiem dlaczego nagle 1/2 zmieniła się w 3/4...
20 wrz 21:47
PW: Badana liczba to 21/2·61/4·(15)1/8 = 21/2·21/4·31/4·31/8·51/8 −teraz już widać?
20 wrz 21:48
5-latek: to wyrażenie które napisales można zapisac w ten sposób 2*46*815 log(2*46*815= log2+log46+log815= log21/2+log61/4+log151/8=
1 1 1 

log2+

log6+

log15=
2 4 8 
 1 1 1 1 1 

log2+

log2+

log3+

log3+

log5=U{3}[4}log2+U{3
 2 4 4 8 8 
 1 
}{8}log3+

log5
 8 
zauważ ze log6=log(2*3)= log2+log3 tak samo log15=log(3*5)= log3+log5
20 wrz 21:50
ddr: widać a po co to zrobiliśmy? gdybym zostawił w 1 formie to byłoby źle?
20 wrz 21:50
5-latek: Pewnie dobrze ale skoro zadaja takiej odpowiedzi to należy do niej doprowadzić
20 wrz 21:55
PW: Po co to robimy? Bo takie było polecenie. Głębszy sens widać, gdy mamy obliczyć wartość tego wyrażenia za pomocą tablic logarytmicznych − w tablicach nie ma logarytmów takich liczb jak 2615, natomiast są logarytmy liczb całkowitych.
20 wrz 21:58
5-latek: i o to wlasnie chodzi emotka
20 wrz 22:01