matematykaszkolna.pl
Kombinatoryka - podstawy kampo: Bardzo prosiłbym o zapisanie rozwiązania dla tego zadania z którym nie mogę sobie poradzić. Na ile sposobów można rozdać 6 różnych zabawek dwójce dzieci tak aby każde miało po równo. Kolejność zabawek ma znaczenie.
9 wrz 16:14
Mila:
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
3
nawias
nawias
3
nawias
 
*
  
9 wrz 16:22
PW: No właśnie, rozdajemy 6 zabawek (dzielimy zbiór na dwa równoliczne) − co to za założenie, że kolejność zabawek ma znaczenie? Nie sformułowałeś treści zadania "własnymi słowami"?
9 wrz 16:33
:): emotka
9 wrz 16:36
kampo: Dziękuję za rozwiązanie. Dodałem to zdanie do istniejącego zadania, może faktycznie niepotrzebnie emotka ale chciałem być dobrze zrozumiany. Dzięki raz jeszcze.
10 wrz 10:33
J: Zadanie niestety rozwiązane błednie emotka ... proponowany wynik należy jeszcze podzielić przez 2
 
nawias
6
nawias
nawias
3
nawias
 
nawias
3
nawias
nawias
3
nawias
 
*
  
 
=

 2 
10 wrz 10:39
J: wycofuję post ... dzieci są rozróżnialne
10 wrz 11:12