zadanie ;)
historyczka: 8 * 4 i 1/4 −nawias kwadratowy 11,2 :9 i 1/3 +(−2 i 1/3) :5/3 i nawias kwadratowy / kreska 14
:2 i 2/9 +8i 2/5 razy 1 i 2/7 − 0,1 =
powie mi ktos od czego zaczac i ogolnie pomoze zrozumiec i rozwiazac plissssssss
5 wrz 16:12
5-latek: To jest poziom szkoły podstawowej
5 wrz 16:20
historyczka: wiem pomozesz
5 wrz 16:21
historyczka: ?
5 wrz 16:23
olekturbo: Pomogę jak napiszesz to po ludzku. Kliknij po więcej przykładów i zobacz jak napisać takie
równanie, żeby było czytelnie.
5 wrz 16:24
5-latek: | 1 | | 1 | | 1 | | 5 | | 8*4 |
| −[11,2:9 |
| +(−2 |
| : |
| ] | | 4 | | 3 | | 3 | | 3 | |
| |
| |
| |
tak to ma wygladac ?
5 wrz 16:25
historyczka: tak dokładnie
5 wrz 16:28
historyczka: rozwiąże ktoś olekturbo albo 5 −latek
5 wrz 16:31
5-latek: To zacznij od tego
| 1 | | 1 | |
8*4 |
| = 8*.... teraz 4 |
| zamien na ułamek zwykly ile to jest? |
| 4 | | 4 | |
5 wrz 16:33
historyczka: 8 *17/4 = 136/4 =34
5 wrz 16:35
historyczka: dobrze ?
5 wrz 16:40
5-latek : Moglas sobie 8 z 4 skrocic
Zajmujemy sie caly czas licznikiem
| 2 | | 1 | | 56 | |
11.2= 11 |
| = 11 |
| = |
| |
| 10 | | 5 | | 5 | |
| 56 | | 56 | |
To mamy |
| :28}{3}= |
| * ile ? |
| 5 | | 5 | |
5 wrz 16:42
5-latek : Powinno byc tak
5 wrz 16:44
historyczka: to i jak w sumie wyjdzie 34 a skad ci sie wzieło 11 i 1/5
5 wrz 16:47
historyczka: 56/5 : 28/3=56/5 *3/28 = skróciłam 56 i 28 = 6/5
5 wrz 16:48
5-latek : Teraz zajmujemy sie nawiasem kwadratowym w liczniku (przypominam o kolejnosci wykonywania
dzialan
To zamie sama 11,2 na ulamek zwykly
5 wrz 16:50
historyczka: to jest 11 i 2./10
5 wrz 16:52
historyczka: fakt 56/5
5 wrz 16:53
5-latek : Dobrze
| 1 | | 5 | |
To teraz policzmy (−2 |
| ) : |
| sprobuj to sama policzyc |
| 3 | | 3 | |
5 wrz 16:55
5-latek : No co tak dlugo liczysz ?
5 wrz 17:00
historyczka: −7/3 :5/3 =−7/3 razy 3/5 = −7/5
5 wrz 17:00
5-latek : Dobrze .
No to teraz zapiszmy sobie licznik
| 6 | | 7 | |
34−[ |
| +(− |
| ] Przypominam ze najpierw wykonujemy dzialania w nawiasie |
| 5 | | 5 | |
czyli mozemy zapisac to tak
| 6 | | 7 | |
34−[ |
| − |
| ]= dalej Ty |
| 5 | | 5 | |
5 wrz 17:04
historyczka: 34 − (−1/5)
5 wrz 17:06
5-latek : | 1 | | 1 | |
No ale to przeciez rowna sie 34+ |
| = 34 |
| bo (−) i (−) daje (+) |
| 5 | | 5 | |
Mamy juz licznik zalatwiony
Teraz zabieramy sie za mianownik
5 wrz 17:12
historyczka: 126/20
5 wrz 17:14
5-latek : Ale to mozna jeszcze skrocic np przez 2 to bedzie ile ?
5 wrz 17:16
historyczka: 63
5 wrz 17:17
5-latek : | 9 | | 9 | | 63 | | 3 | |
14* |
| = 14 i 20 skracamy przez 2 i mamy 7* |
| = |
| = 6 |
| |
| 20 | | 10 | | 10 | | 10 | |
5 wrz 17:18
historyczka: to koniec zadanie , chyba nie jeszcze
5 wrz 17:20
5-latek : Jesli skracamy lub rozszszerzamy ulamek przez ta sama liczbbe to zarowno licznik i mianownik
| 2 | | 2 | |
Teraz liczmy 8 |
| *1 |
| = |
| 5 | | 7 | |
5 wrz 17:21
5-latek : Jeszce troche liczenia do konca jest
5 wrz 17:21
historyczka: 54/5
5 wrz 17:25
5-latek : Dobrze
| 63 | | 3 | |
Ale zobacz skoro |
| zamienilismy na 6 |
| zamien tak samo U{54}[5} |
| 10 | | 10 | |
5 wrz 17:27
historyczka: 5 i 4/5
5 wrz 17:29
historyczka: a jak skonczymy robic to napiszesz mi tak zebym miała wszystko jasne i czytelne
5 wrz 17:32
5-latek : Ok . Tylko znowu popatrz
| 3 | | 1 | |
Masz 6 |
| i potem po dodawaniu masz na koncu odjac 0,1 czyli |
| |
| 10 | | 10 | |
| 4 | |
Wtedy dobrze jest sobie zamienic |
| na ulamek o mianowniku 10 |
| 5 | |
| 3 | | 8 | | 1 | |
To teraz 6 |
| +5 |
| − |
| = policz to i mamy zalatwiony mianownik |
| 10 | | 10 | | 10 | |
5 wrz 17:35
historyczka: 12
5 wrz 17:38
historyczka: a napiszesz to tak teraz wspolnie wszystko tak wiesz elegancko krok po kroku potem sobie to
bede analizowac proszeeee
5 wrz 17:39
5-latek : Dobrze
No to teraz podzielimy liczni przez mianownik
| |
| = policz to i koniec zadania . Cieszysz sie ? |
12 | |
5 wrz 17:40
historyczka: 171/5/12
5 wrz 17:41
historyczka: dziwny wynik 410,4
5 wrz 17:43
5-latek : No nie tak
dzielenie zastepujemy mnozeniem , dostaniemy jakis ulamek . Nalezy go ewentualnie jk sie da
skrocic
albo zamienic na liczbe liczbe calkowita i ulamek
5 wrz 17:45
historyczka: 171/5 razy 12/1 =
5 wrz 17:46
5-latek : Wynik masz zly
Przeciez zobacz nawet gdyby bylo 34:12 to bedzie 410?
5 wrz 17:47
5-latek : Post 17:46 no co Ty ?
5 wrz 17:48
historyczka: ale 34i 1/5/12 =to jest 171/5/12
5 wrz 17:49
daras: uzyj kalkulatora
5 wrz 17:51
5 wrz 17:51
5-latek : Pytanie . Co to jest dzielenie ?
5 wrz 17:52
historyczka: 171/5 razy 1/12 −? tak
5 wrz 17:53
5-latek : Najpierw odpowiedz mi na pytanie
5 wrz 17:54
historyczka: wyznacza iloraz2 liczb tak sie uczylismy
5 wrz 17:55
5-latek : Albo inaczej . czym zastepujemy dzielenie ?
5 wrz 17:56
5-latek : Moze to sie wydawac smieszne ale wcale nie jest
5 wrz 17:57
historyczka: mnozeniem
5 wrz 17:57
:): Można zdefiniować dzielenie a:b =a*b−1
5 wrz 17:58
5-latek : Mnozeniem ale czego ?
5 wrz 17:58
:): (dzielenie nie jest nowym działaniem...a mnożeniem działającym na elementy odwrotne w grupie
.PASUJE CI TAKA ODPOWIEDZ
)
5 wrz 17:58
5-latek : Grupa pierscien cialo to kiedys bylo w techniku , teraz jest na studiach . Nie wymagam az
takich wiadomosci od ucznia liceum
5 wrz 18:00
:): no to napisałem CI
z definicji
!
a:b to a*b
−1
5 wrz 18:00
historyczka: bo jest przemienne
5 wrz 18:00
5-latek : Probuje jej w prosty sposob wytlumaczyc jak ma zrobic dzialenie wiec albo Ty prowadzisz dalej
ja albo pozwolisz ze dokoncze .
OK?
5 wrz 18:03
5 wrz 18:04
historyczka: 5−latek kontunujmy
5 wrz 18:04
5-latek : Tutaj nie ma nic do rzeczy przemiennosc mnozenia
Ty nie masz tutaj mnozenia tylko dzielenie
Juz wszkole podstawowej mowili CI ze dzielenie zastepujemy mnozeniem przez odwrotnosc dzielnika
Tak ?
| 171 | |
Wiec dzielna bedzie u nas |
| a dzielnikiem 12 . Podaj liczbe odworotna do 12 |
| 5 | |
5 wrz 18:07
historyczka: 1/12
5 wrz 18:09
5-latek : Czesc i pozdrawiam
5 wrz 18:09
historyczka: koniec zadania czy jak
5 wrz 18:10
historyczka: 171/60
5 wrz 18:11
5-latek : Dobrze
| 1 | |
Ogolnie liczba |
| jest liczba odwrotna do liczby a |
| a | |
| 171 | | 1 | |
No to teraz |
| * |
| = licz |
| 5 | | 12 | |
5 wrz 18:11
5-latek : No dobrze
| 171 | |
Ale |
| jest nieskracalny ale mozemy go zapisac 2 i cos tam |
| 60 | |
5 wrz 18:13
historyczka: a teraz mozesz mi napisac całosc zadania błagam bo sie pogubie a chce miec czytelnie a i
najwazniejsze wielkie dzieki ze chciało ci sie meczyc ze mna z tym zadaniem
5 wrz 18:15
historyczka: to napiszesz ?
5 wrz 18:18
5-latek : Do godziny CI to napiszse .
Teraz muszse wyjsc do rodzicow . Zagladaj co jakis czas . Napisze . OK?
)
5 wrz 18:19
historyczka: ok wielkie dzieki
dobry z ciebie nauczyciel
5 wrz 18:20
historyczka: to jak bedzie z tym moim zadaniem nie bede sie pospieszac ale zalezy mi zebym to dzis miała
5 wrz 19:36
5-latek: | | 17 | | 56 | | 28 | | 7 | | 5 | | 8* |
| −[ |
| : |
| +(− |
| ): |
| ] | | 4 | | 5 | | 3 | | 3 | | 3 | |
| |
= |
| = |
| | 20 | | 42 | | 9 | | 1 | | 14: |
| + |
| * |
| − |
| | | 9 | | 5 | | 7 | | 10 | |
| |
| | 56 | | 3 | | 7 | | 3 | | 34−[ |
| * |
| +(− |
| )* |
| ] | | 5 | | 28 | | 3 | | 5 | |
| |
= |
| = |
| | 9 | | 42 | | 9 | | 1 | | 14* |
| + |
| * |
| − |
| | | 20 | | 5 | | 7 | | 10 | |
| |
Uwaga : Post 17:29
=================
54 | | 4 | | 4 | |
| = 10 |
| a nie 5 |
| |
5 | | 5 | | 5 | |
ja popatrzyłem na to co napisalas i to potwierdziłem
Poprawilem to w tym poscie
5 wrz 19:40
historyczka: to nic wielkie dzięki super umiesz majce
5 wrz 19:43
5-latek:
sa naprawdę lepsi ode mnie
5 wrz 19:45
historyczka:
5 wrz 19:49
Dziadek Mróz:
| 1 | | 1 | | 1 | | 5 | | 8*4 |
| −[11.2:9 |
| +(−2 |
| : |
| )] | | 4 | | 3 | | 3 | | 3 | |
| |
| = |
| |
| 17 | | 112 | | 28 | | 7 | | 5 | | 8* |
| −[ |
| : |
| +(− |
| : |
| )] | | 4 | | 100 | | 3 | | 3 | | 3 | |
| |
| |
| 20 | | 42 | | 9 | | 1 | | 14: |
| + |
| * |
| − |
| | | 9 | | 5 | | 7 | | 10 | |
| |
= ...
| 17 | | 8*17 | |
8* |
| = |
| = 2*17 = 34 |
| 4 | | 4 | |
112 | | 28 | | 112 | | 3 | | 4 | | 4*3 | | 3 | |
| : |
| = |
| * |
| = |
| *3 = |
| = |
| |
100 | | 3 | | 100 | | 28 | | 100 | | 100 | | 25 | |
| 7 | | 5 | | 7 | | 3 | | 7 | |
− |
| : |
| = − |
| * |
| = − |
| |
| 3 | | 3 | | 3 | | 5 | | 5 | |
| 20 | | 9 | | 14*9 | | 7*9 | | 63 | |
14: |
| = 14* |
| = |
| = |
| = |
| |
| 9 | | 20 | | 20 | | 10 | | 10 | |
42 | | 9 | | 6 | | 6*9 | | 54 | |
| * |
| = |
| *9 = |
| = |
| |
5 | | 7 | | 5 | | 5 | | 5 | |
3 | | 7 | | 3 | | 7 | | 3 | | 35 | | 3 − 35 | | −32 | |
| + (− |
| ) = |
| − |
| = |
| − |
| = |
| = |
| |
25 | | 5 | | 25 | | 5 | | 25 | | 25 | | 25 | | 25 | |
63 | | 54 | | 63 | | 108 | | 63 + 108 | | 171 | |
| + |
| = |
| + |
| = |
| = |
| |
10 | | 5 | | 10 | | 10 | | 10 | | 10 | |
...
| 32 | | 34*25 | | 32 | | 850 + 32 | | 882 | |
34 + |
| = |
| + |
| = |
| = |
| |
| 25 | | 25 | | 25 | | 25 | | 25 | |
171 | | 1 | | 171 − 1 | | 170 | |
| − |
| = |
| = |
| = 17 |
10 | | 10 | | 10 | | 10 | |
| | | 882 | | 1 | | 882 | | 32 | |
... = |
| = |
| * |
| = |
| = 2 |
| |
| 17 | | 25 | | 17 | | 425 | | 425 | |
Jeżeli się nie kopnąłem to jest dobrze
Dziel i rządź
5 wrz 20:09