matematykaszkolna.pl
Nie wiem co z tym zrobić Angela: −x−59−x +4=0
3 wrz 21:22
Janek191: 4 − x = 5 9 − x ; x ≤ 9 Podnosimy obustronnie do kwadratu
3 wrz 21:25
J: 1) załozenie 2) ⇔ 59−x = x − 4 teraz: załozenie: x − 4 ≥ 0 i obustronnie do kwadratu
3 wrz 21:25
J: @Janek ...mało założeń emotka
3 wrz 21:26
Janek191: Fakt emotka
3 wrz 21:30
ICSP: po ustaleniu dziedziny : 9 − x − 59 − x −5 = 0 Podstawienie t = 9 − x sprowadzi równanie do równania kwadratowego.
3 wrz 21:32
5-latek: Wszyscy tylko zalozenia , dziedzina . A metoda analizy starożytnych ? Czyzby poszla już w zapomnienie ? emotka To jest równanie wiec można ja zastosować
3 wrz 21:34
PW: Prawdę mówiąc warunek x − 4 ≥ 0 to nie jest założenie, ale już pewien element rozumowania prowadzącego do znalezienia rozwiązań. Po prostu myślimy tak: − w równaniu 59−x = x − 4 lewa strona jest nieujemna, gdyby więc prawa była ujemna, to rozwiązań nie ma. Dlatego wykluczamy x < 4 − dla takich x rozwiązań na pewno nie ma. Nie jest to jednak założenie, ale pomysł na szukanie rozwiązań.
3 wrz 21:37
daras: no widzisz Angela ile zamieszania narobiłaś swoim równaniem emotka a starożytni nie znali liczb ujemnych btw. rozwiązałaś juz to
4 wrz 14:19
5-latek: Ciekawe czy znali pojecie długu ?
4 wrz 16:36