permutacje
Maycx: Liczba permutacji zbioru (n+1)−elementowego jest o 600 większa od liczby permutacji zbioru
n−elementowego. Oblicz n
.
Doszedłem do
(n+1)! = n! + 600
n!(n+1) = n!+600
n!(n+1)−n! = 600
i co teraz zrobić nie mam pojecia
i wiem ,ze 600 moge zmienic na 5!* 5
1 wrz 21:24
Maycx: n!(n+1)−n! moege zmienić w sumie na
n2 ! +n!−n! = n* n!
ale da sie to zrobić bez takiego rozpisywania jakos sprytniej
1 wrz 21:27
Eta:
n!(n+1)−n!=600 ⇒n!(n+1−1)=600 ⇒n!*n=600=5!*5 ⇒n=5
1 wrz 21:30
Maycx: n!(n+1)−n!= ⇒n!(n+1−1)
dlaczego −n! zrobiła sie −1 w nawiasie
1 wrz 21:32
Eta:
Bo a
2−1*a= a(a−1)
n!(n+1)−1*n!= n!(n+1−1) =n!*n
wiesz już dlaczego?
1 wrz 21:34
5-latek: wspólny czynnik przed nawias
1 wrz 21:35
Maycx: No jasne kurcze
dziekuje bardzo
1 wrz 21:35
Eta:
1 wrz 21:35
PW: a(n+1) − a = a(n+1−1) = a·n (teraz zamiast a podstaw "w rozumie" n!).
Propozycja z 21:27 błędna (co to jest n2! − skąd się to wzięło?).
1 wrz 21:35
Eta:
Hej
5−latek i
PW ..........Nie macie co robić?
1 wrz 21:37
Maycx: PW wymnożyłem nawias przez n! . Sam sie próbuje tego nauczyć dlatego takie dziwne rzeczy robie
1 wrz 21:39
Eta:
( tak nie można! bo to fałsz
1 wrz 21:40
PW: Przepraszam, więcej nie będę. Nie widziałem, że już ktoś odpowiada, a że wolno myślę ...
1 wrz 21:40
Eta:
Ależ ja się nie gniewam
tylko nie lubię ..............
1 wrz 21:41
5-latek: Akuratnie teraz nie .
1 wrz 21:42
Eta: Ładny masz "jęzorek"
1 wrz 21:42
5-latek: Dziekuje
1 wrz 21:44
Eta:
1 wrz 21:44
Maycx: Liczba permutacji zbioru (n + 3)− elementowego jest o 120 razy wieksza od liczby pemutacji
zbioru n−elementowego. Ile jest równe n?
i doszedłem do
(n+1)(n+2)(n+3)= 120
i widze na oko ,ze musi to być n=3
ale jak liczba nie była by taka prosta to co powinienem robić dalej ?
1 wrz 21:48
Maycx: wcześniej skróciłem obustronnie przez n!
1 wrz 21:49
Mila:
Rozłożyć 120 ( albo inna liczbę) na czynniki pierwsze i myśleć.
1 wrz 21:58
Eta:
Po lewej masz iloczyn kolejnych liczb naturalnych , który ma się równać 120 = 4*5*6
to n+1=4 ⇒n=3
1 wrz 22:51