XI Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów
Vax: XI Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów
Rozpoczął się wrzesień a wraz z nim rozpoczyna się kolejna edycja olimpiady matematycznej dla
gimnazjalistów
Dzisiejszej nocy pojawiły się zadania z tegorocznego 1 etapu, dostępne są
pod linkiem:
https://www.omg.edu.pl/uploads/attachments/1etap15.pdf
Zachęcam każdego do zapoznania się z nimi, a gimnazjalistów do startu w olimpiadzie. Jest to
doskonałe wprowadzenie do olimpiady matematycznej dla licealistów, która również niedługo się
zaczyna (na stronie jest informacja, że 1 etap rozpoczyna się 1 września, więc dzisiaj można
się spodziewać zadań
)
1 wrz 14:25
Benny: Próbowałem kombinować w zadaniu drugim coś z tangensem, ale jakieś pierwiastki dziwne mi
wychodzą
1 wrz 16:49
inż. Hugo:
1 wrz 17:02
RJS:
Dla inżyniera to za niski poziom !
1 wrz 17:17
Mila:
Benny w Gm bez trygonometrii.
Powodzenia.
Jednak nie wpisuj tutaj swojego rozwiązania. To ma być samodzielna praca gimnazjalistów.
1 wrz 17:35
Benny: Najpierw trzeba sobie z tymi zadaniami poradzić, żeby je tu wpisać
1 wrz 17:55
Eta:
Zad2/ Nie jest trudne ( ja już mam rozwiązanie tzn dowód)
Powodzenia
1 wrz 17:56
Kacper:
Kurcze, a ciekaw jestem twojego rozwiązania, bo mam własne i jestem ciekaw czy nie za bardzo
przekombinowałem
1 wrz 19:48
Eta:
Mrugnij jak przeczytasz
1 wrz 20:34
RJS:
1 wrz 20:35
1 wrz 20:40
Eta:
1 wrz 20:42
1 wrz 20:44
Eta: Daję Ci 1 tydzień ( na przemyślenie)
To prosty dowód
1 wrz 20:51
PW: Znaczy zadania olimpijskie prawidłowe. Powinny być takie, żeby nauczyciele nie umieli
rozwiązać, bo "ambitni" podpowiadaliby swoim pupilom.
1 wrz 20:54
henrys:
1 wrz 20:55
Kacper:
PW a ja myślę, że dobrze by było żeby umieli rozwiązać, bo uczeń przychodzi prosić o
wskazówkę, a tutaj nauczyciel mówi "nie umiem". Jakby poczuł się ten uczeń?
Eta wrócę do niego za kilka dni (zaczęły się obowiązki szkolne), i spróbuje jeszcze raz
podejść, bo podajesz dwa sposoby z których każdy opiera się na fakcie, którego właśnie nie
mogę zrozumieć, wtedy to zadanie robi się banalne
Dobrze, że w ogóle wymyśliłem jego rozwiązanie
1 wrz 21:10
Eta:
zad.4 zajrzałam i też nie jest trudne (mam ten dowód
1 wrz 21:19
Michał: @Benny, przy drugim możesz skorzystać z tw.kosinusów.
Bardzo trudne zadania, nie do ruszenia nawet przez piątkowego ucznia z LO na rozszerzeniu
(patrz: ja) ... ech...
1 wrz 22:02
Kacper:
Jutro na nie zerknę, bo dzisiaj
1 wrz 22:33
Eta:
Kolorowych snów
1 wrz 22:59
Benny: Ja chcę to szkoły!
Też sobie tak bardziej jutro zerknę
1 wrz 23:22
Eta:
Ja też chcę ....
1 wrz 23:24
Benny: Może zapiszemy się do jakiegoś LO?
1 wrz 23:37
Eta:
I będziemy siedzieć razem w pierwszej ławce?
2 wrz 00:11
Benny: W pierwszej, żeby podlizywać się Pani?
2 wrz 00:20
Kacper:
U mnie jest trochę miejsc jeszcze
Zapraszam
Eta w piątek możemy pogadać o tym zadanku tak, żeby inni nie widzieli
3 wrz 06:44
Benny: Coś chyba źle sobie napisałem albo to drugie jest prostsze niż myślałem. Rozwiązanie mogę komuś
podać do sprawdzenia?
3 wrz 11:10
Benny: Vax można jakiś kontakt do Ciebie?
3 wrz 12:31
Vax: Jasne, gg: 1679325 albo możesz mi napisać PW na matematyka.pl
3 wrz 12:38
Benny: Ok, dzięki
3 wrz 12:38
john2: Ja się zajmuję jakimiś całkami, szeregami i tego typu niby trudnymi sprawami, a z tych zadań,
które właściwie dzieci mają robić, chyba ani jednego bym nie zrobił.
3 wrz 12:45