matematykaszkolna.pl
Ile rozwiązań rzeczywistych ma równanie marcylka: Ile rozwiązań rzeczywistych ma równanie (x2−4x+3x)√4−x2 = 0 (√4−x2 jest całe pod pierwiastkiem).
20 sie 13:19
ZKS: Zapisz to porządnie.
20 sie 13:21
J: (..........)*4−x2 = 0 ... zgaduję emotka
20 sie 13:22
marcylka: (x2−4x+3x) 4−x2 = 0
20 sie 13:22
J: .. no to ... nawias = 0 lub 4−x2 = 0 ... i działaj...
20 sie 13:23
marcylka: 4−x2 = 0
20 sie 13:23
marcylka: tzn?
20 sie 13:23
J: x2 − 4x + 3 = 0 ... równanie kwadratowe 4−x2 = 0 ⇔ 4 − x2 = 0 ⇔ x2 = 4 ⇔ .....
20 sie 13:24
marcylka: delta 28, x1= 4− 28 przez 2. ( nie potrafię zapisać 2 w mianowniku , sorki −.− x2=4+28 przez 2
20 sie 13:30
marcylka: a z √4−x2 = 0 wychodzi 2
20 sie 13:31
marcylka: a więc ma 3 rozwiązania tak?
20 sie 13:32
ZKS: Dziedzina najpierw.
20 sie 13:32
marcylka: dziedziną jest zbiór licz rzeczywistych
20 sie 13:33
J: a jakim sposobem masz : Δ = 28 ?
20 sie 13:33
J: nie... musi być warunek: 4 − x2 ≥ 0 ⇔ ..... ?
20 sie 13:34
marcylka: a fakt, delta = 4
20 sie 13:35
marcylka: nie rozumiem co zroibć z 4 − x2 ≥ 0 ⇔ ..... ?
20 sie 13:37
marcylka: x1=1 x2= 3
20 sie 13:39
J: rysunek odczytaj z wykresu kiedy: 4 − x2 ≥ 0
20 sie 13:40
marcylka: dalej nie ogarniam jak mam odczytać?
20 sie 13:42
J: dla jakich x , wykres leży nad osią OX lub ją przecina ?
20 sie 13:46
marcylka: dla xów dodanich i xów ujemnych, założmy ze w przedziale (−1,1)
20 sie 13:47
J: x ∊ <−2,2>
20 sie 13:50
marcylka: ok no i właściwie po co mi to ?
20 sie 13:51
J: rozwiązania równania muszą należeć do tego przedziału
20 sie 13:56
Metis: Podnosisz obustronnie do kwadratu, potrzebne założenia, stąd 4 − x ≥ 0
20 sie 13:56
J: zauważ,że x = 3 nie należy do tego przedziału, więc nie może być rozwiązaniem równania ( nie należy do dziedziny)
20 sie 14:00