matematykaszkolna.pl
Stara Matura 2015 Beatka: Sprawdzi mi ktoś maturę poziom podstawowy, nie ma do niej odpowiedzi(link na dole): 1.B 8.OMIJAMY 15.B 22.D 2.A 9.B 16.B 23.OMIJAMY 3. OMIJAMY 10.A 17.B 24.C 4.C 11.B 18.B 25.OMIJAMY 5.C 12.C 19.C 6.D 13.A 20.D 7.C 14.A 21.D OTWARTE 26.x należy <−2,2> 27. x=−3 v x=2 28. f(−3)=4 => q=4, p=−3 =>y=a(x+3)2+4 => 3=4a+4 =>a=−14 => y=−14(x+3)2+4 29. TEZA: |AD|2+|BD|2=|BC|2+|AC|2 DOWÓD: NIE MAM POMYSŁU, JAKAŚ PODPOWIEDŹ może chodzi tu o łuki? 30. zrobiłam, na 97% jestem pewna, więc nie piszę działań (S7=0=7*2*a4, gdy a4= 0) 31. OMIJAMY 32. i 33. nie mam pomysłu 34. raczej mam dobrze., wyszło mi 72 raty−ostatnia 65zł https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAAahUKEwjyrrDqi67HAhWhv3IKHbNvBz0&url=http%3A%2F%2Fjakzdacmaturezmatematyki.pl%2Ffiles%2Fmatury%2Fmatura_matematyka_2015-06-02_PP_SM.pdf&ei=pMPQVfLMO6H_ygOz353oAw&usg=AFQjCNFLeOdGwS4_d75lFzs8LzHobKJS1g&sig2=z2YDHHlP4b1XgesT708gZw&bvm=bv.99804247,d.bGQ
16 sie 19:29
PW: Beatko, nie może to polegać na tym, że zadajesz komuś dużą pracę do wykonania, żeby sprawdził Twoje odpowiedzi. Zasadą tutaj jest (nie zawsze przestrzeganą): jeden wpis − jedno zadanie. Pytający podaje treść zadania, my pomagamy jeżeli rzeczywiście jest to trudne. Raczej nie bawimy się w banalne testowe zadania.
16 sie 19:50
Beatka: poziom trudności zależy od wiedzy, trudno, jesteś w stanie pomóc mi z tym daniem: Dany jest romb o boku długości 35 . Długości przekątnych tego rombu różnią się o 14. Oblicz pole tego rombu.?
16 sie 19:53
Eta: Odpowiedzi do testów: 2/ B 16/ D 18/A 21/C 23/D 25/A 3/C 8/A reszta jest ok emotka
16 sie 20:49
Beatka: WOW super, dziękuję bardzo
16 sie 20:56
PW: No nie mów, że rozwiązałaś tak szybko ... trzeba było podać link do strony z rozwiązaniami emotka
16 sie 21:00
Beatka: Nie rozumiem tylko czemu w 2 odpowiedź B? Przecież 45 018*77/100 otrzymujemy 34 663,86, a nie 36 600, czy jak coś źle licze?
16 sie 21:01
Eta: rysunek Zad.29 ( baaaardzo łatwy dowód emotka Zauważ,że trójkąty ACB i ABD są prostokątne ,bo kąty ADB i ACB to ąty wpisane oparte na średnicy ( ich miary są równe 90o z tw. Pitgorasa: |AB|2=|AD|+|BD|2 i |AB|2= |BC|2+|AC|2 ⇒ .... teza i to wszystko emotka
16 sie 21:02
Eta: 36 600*123%= 45 018
16 sie 21:03
Beatka: cóż za uszczypliwość PW. Może pora na przerwę, bo widać, że już jesteś bardzo zmęczony
16 sie 21:03
Eta: @PW nie wierzysz,że rozwiązałam?
16 sie 21:04
Eta: zad. 30 a4=0
 a1+a7 2a1+6r 
S7=

*7 =

*7= (a1+3r)*7=a4*7=0
 2 2 
16 sie 21:43
Eta: rysunek |DH|=1 |AB|=a , |BC|=b , |BH|=a+b V= ab*1= ab
 1 
|DB|2= a2+b2 i |DB|2= |BH|2−|DH|2 ⇒ a2+b2=(a+b)2−1 ⇒ 2ab=1 ⇒ab=

 2 
 1 
Odp: V=

[j2]
 2 
16 sie 21:53
PW: Zgodnie z radą Beatki odpocząłem i mogę dzisiaj wyjaśnić wątpliwości co do zadania 2. Przy 23−procentowej stawce podatku VAT cena brutto samochodu jest równa 45 018 zł. Jaka jest cena netto tego samochodu? A. 34 663,86 zł B. 36 600 zł C. 44 995 zł D. 55 372,14 zł. Strategia udzielania odpowiedzi na pytania testowe często polega na eliminacji jawnie bzdurnych odpowiedzi, a nie na liczeniu czegokolwiek. Tutaj mamy: − bzdurną odpowiedź D (cena netto miałaby być wyższa niż cena brutto; − bzdurną odpowiedź C (różnica między proponowaną ceną netto a brutto jest zbyt mała, żeby stanowiła 23% ceny netto; − złą odpowiedź A (przy obliczaniu 23% z liczby 34 600 otrzymamy liczbę całkowitą, natomiast 23% liczby 63,86 jest liczbą z czterem cyframi po przecinku, więc 23% ceny netto nie jest liczbą całkowitą). Test jednokrotnego wyboru ma jedną odpowiedź poprawną, zatem wybieramy B. Można sprawdzić, choć na egzaminie szkoda cennego czasu: 36600·1,23 = 45018. Wczoraj o 21:01 sama prosiłaś o wyjaśnienie co źle liczysz, więc uszczypliwie odpowiadam: − Nie rozumiesz sposobu obliczania ceny netto, gdy podana jest cena brutto. Jeżeli cena brutto wynosi 123% ceny netto, to wcale nie znaczy, że cena netto jest równa 77% ceny brutto.
 b 100 
b = 1,23c ⇔ c =

⇔ c =

b,
 1,23 123 
to znaczy cena netto c ≈ 0,813 b (cena netto stanowi około 81,3% ceny brutto). Ze względu na
 100 
zastosowanie przybliżenia dziesiętnego liczby

wynik nie będzie dokładny.
 123 
17 sie 23:09
mat: PW powinieneś książki pisać emotka
17 sie 23:28
mat: Można wykorzystać z gimnazjum "ukochaną " proporcję: 123% −− 45 018 100% −− c −−−−−−−−−−−−−−−−−−
 450 1800 
c=

= kalkulator do łapki = 36 600
 123 
17 sie 23:51
Beatka: Tak PW masz racje, nie umiałam tego obliczyć, ale to nie wstyd, ważne, że już teraz umiem emotka Dzięki wielkie za pomoc
21 sie 18:03