matematykaszkolna.pl
log i wyklad nr c 5-latek: log(4−1*2x−1) −1 = log(2(x−2)/2+2)−2log2 Zalozenie . liczby logarytmowane >0 1= log10 przeksztalcilem to do takiej postaci
 4−1*2x−1 2(x−2)/2+2 
log

= log

(mam jednakowe podstawy wiec opuszczam
 10 4 
logarytmy
4−1*2x−1 2(x−2)/2+2 

=

10 4 
2−2*2x−1 2(x−2)/2+2 

=

10 4 
2x−2−1 2(x−2)/2+2 

=

Proszse o sprawdzenie czy to tej pory dobrze i o
10 4 
pomoc w dalszym rozwiązaniu
12 lip 23:03
ZKS: Jest emotka.
2x − 2 − 1 2(x − 2)/2 + 2 

=

10 4 
4 * 2x − 2 − 4 = 10 * 2(x − 2)/2 + 20 2 * 2x − 2 − 5 * 2(x − 2)/2 − 12 = 0 Δ = 25 + 96 Δ = 11 2(x − 2)/2 = ... ∨ 2(x − 2)/2 = ...
12 lip 23:11
Saizou : jest emotka pytanie ekstra, dlaczego możemy opuścić logarytmy ? z jakiej własności korzystamy ?
12 lip 23:11
5-latek: dziekuje za odpowiedzi emotka To był dla mnie trudny przykład . Dokoncze go w sobie w zeszycie . Teraz odpowiedz na ekstra pytanie Saizou . Kiedy logarytmy sa rowne to przy rownych podstawach wynika tez rownosc liczb logarytmowanych
12 lip 23:17
Saizou : No tak, ale z czego to wynika, z jakiej własności ?
12 lip 23:20
ZKS: Dobre pytanie Saizou. emotka Tak, ale dlaczego możesz tak zwanie " opuścić " logarytmy z jakiej własności wtedy korzystasz.
12 lip 23:21
ZKS: Nie widziałem Twojego wpisu Saizou już nie przeszkadzam. emotka
12 lip 23:22
Saizou : ZKS możesz zostać, ja i tak pewnie za jakiś czas będę leciał
12 lip 23:23
ZKS: Pewnie i ja niedługo już pójdę na spanie tylko dokończę oglądać serial.
12 lip 23:24
ZKS: Wyznacz dziedzinę tego równania 5−latek, bo tego nie zrobiłeś podaj wszystkie założenia.
12 lip 23:26
5-latek: ZkS do delty rozumiem bo to wymozyles z prporcji i podzieliles przez 2 i przeniosles na jedna strone Ale jak wpaść na to ze 2(x−2/2)2= 2x−2?
12 lip 23:31
5-latek: Saizou to tylko wiem wiec podaj odpowiedz na pytanie : emotka
12 lip 23:34
ZKS: Funkcja logarytmiczna jest róż ...
12 lip 23:36
Saizou : Korzystamy z różnowartościowości funkcji logarytm emotka czyli tym samym wartością przyporządkowujemy te same argumenty, tzn. f(x1)=f(x2)→x1=x2 dla każdego x1,x2∊E o ile f:E→ℛ
12 lip 23:39
5-latek: Winika z roznowarrtosciowosci funkcji logarytmicznej emotka
12 lip 23:39
ZKS: [a(b/2)]2 = ab/2 * 2 = ab Jeżeli tego nie widzisz to możesz dla ułatwienia zrobić podstawienie 2(x − 2)/2 = u ⇒ u2 = ...
12 lip 23:40
Saizou : a teraz ja mykam, potem będę chciał odpowiedź na pytanie z jakiej własności korzystam przy rozwiązywaniu nierówności logarytmicznych i wykładniczych emotka Kolorowych snów
12 lip 23:41
ZKS: Dobrej nocy. emotka
12 lip 23:42
5-latek: Dzieki na razie emotka Jutro to sobie wszystko przeanalizuje .
12 lip 23:52
5-latek: Dobrej nocy emotka
12 lip 23:53