matematykaszkolna.pl
wyrazenie nr 2 5-latek:
 2 4 
Jak z tej postaci

dojść do tej

 4x−1 x−1 
Przeksztalcilem to do takiej postaci 23−2x ale to tej nie wiem jak
11 lip 18:44
Eta: Napisz całą treść zadania
11 lip 20:41
J: Bardzo prosto...zamien mianownik na ulamek ...emotka
11 lip 20:46
5-latek: Już piszse .
 2 
2(2x+3)2−1*x−0,5

 4x−1 
Taka jest tresc Wedlug mnie tresc zadania powinna być taka 2(2x+3)2−1*x−0,5=22/(44−1)(tam w tym nawiasie jest 4x−1 W podpowiedzimnjest żeby doprowadzić do postaci Strasznie to ciężko pisać tutaj ale napisze to tak
 3+3 
Lewa strona 2 do potęgi (1+

) co zrobiłem natomiast prawa 2 do potęgi
 2x 
 4 

wlasnie tego nie wiem
 x−1 
A może tam naprawdę jest (−) i to ma się rownac 0 ?
11 lip 21:06
5-latek: no to 4x−1=4x/4
11 lip 21:19
5-latek: Dobra J Rozpisz to ok?
11 lip 21:26
5-latek: jeśliby ktoś rowiazal to odpowiedz x=9 Jedna bardziej mi zależy na tej prawej stronie bo później wiem jak rozwiazac
11 lip 22:16
5-latek : na razie to zostawię. Będę w bibliotece (maja Antonowa to sprawdze ze swoja ksiazka .
11 lip 23:04
Metis: 5−latku albo wklepać i pomóc sobie Wolframem emotka
11 lip 23:11
5-latek : Wofram pokazal mi to samo co ja doszsedlem do tego . Co teraz powtarzasz ?
11 lip 23:14
henrys: Czy Ty masz rozwiązać cos takiego?
 3+3 4 
1+

=

 2x x−1 
11 lip 23:17
Metis: Zacząłem od wielomianów, potem w dół to kwadratowej, liniowej. Ciągi, a potem geometriaemotka i trygonometria. Tak sobie to zaplanowałem emotka
11 lip 23:17
Mila: Policzyłabym, ale nie wiem co to za zapis. Nie mogę się doczytać. 2*(2x+3)12*1x=24x−1 tak ?
11 lip 23:18
Mila: Metis 1) liniowa 2) kwadratowa 3) homograficzna 4) wielomiany
11 lip 23:20
5-latek : Czesc kolegoemotka tak takie cos mam rozwiazac . Ja wiem jak to rozwiazac ja tylko nie wiem jak dojsc do tej postaci z prawej strony tego równania co napisales Z lewej strony to wiem . W tym wlasnie problem
11 lip 23:22
Metis: Dobry wieczór Milu emotka Uważasz, że funkcje lepiej będzie powtarzać po kolei? Zacząłem sobie od wielomianów bo lubię ten dział i dość duzo z niego pamietam.
11 lip 23:23
Mila: Tak myślę. Wakacje długie, dojdziesz do wielomianów. Z jakiego zbioru korzystasz?
11 lip 23:25
Metis: Korzystam głównie ze zbioru Pazdry. Ale zaglądam do zadań ze starszych zbiorów, niektóre z Gdowski/Pluciński. No i do tego uzupełniam z zadania.info
11 lip 23:28
Metis: Nie miałem nigdy styczności ze zbiorami Kiełbasy i Aksjomatu − różnią się dużo od Pazdry? Warto do nich zajrzeć?
11 lip 23:29
5-latek : Milu emotka Tresc zadania jest taka jak w poscie 21:06 Podejrzewam teraz ze tam gdzie jest (−) ma być znak = .Ale tak jak mowilem sprawdze w innej książce i napiszse . Szkoda abys się niepotrzebnie naliczyla
11 lip 23:29
Mila: W porządku, poczekam na wy zapis, pomogę w razie potrzeby. Dobranoc emotka
11 lip 23:33
5-latek : Dziekuje i dobranoc ,emotka Miłych snówemotka
11 lip 23:34
henrys: No to może inaczej, jakie jest polecenie, bo to co napisałeś to wyrażenie algebraiczne?
11 lip 23:34
5-latek : Tresc zadania to rozwiąż równanie 21:06 caly post do tego . Ale powiem szczerze nie wiem jak to równanie ma wygladac bo tak napisali w książce jak w tym poscie . Ale na razie sprawdze w innej książce tresc i napisze poprawna .
11 lip 23:39
henrys: powodzenia i dobranoc emotka
11 lip 23:41
5-latek : dziekuje i dobranoc emotka
11 lip 23:41