wyrazenie nr 2
5-latek: | 2 | | 4 | |
Jak z tej postaci |
| dojść do tej |
| |
| 4√x−1 | | √x−1 | |
Przeksztalcilem to do takiej postaci 2
3−2√x ale to tej nie wiem jak
11 lip 18:44
Eta:
Napisz całą treść zadania
11 lip 20:41
J:
Bardzo prosto...zamien mianownik na ulamek ...
11 lip 20:46
5-latek: Już piszse .
| 2 | |
2(2√x+3)2−1*x−0,5 − |
| |
| 4√x−1 | |
Taka jest tresc
Wedlug mnie tresc zadania powinna być taka
2(2
√x+3)
2−1*x−0,5=2
2/(4√4−1)(tam w tym nawiasie jest 4
√x−1
W podpowiedzimnjest żeby doprowadzić do postaci
Strasznie to ciężko pisać tutaj ale napisze to tak
| √3+3 | |
Lewa strona 2 do potęgi (1+ |
| ) co zrobiłem natomiast prawa 2 do potęgi |
| 2√x | |
| 4 | |
|
| wlasnie tego nie wiem |
| √x−1 | |
A może tam naprawdę jest (−) i to ma się rownac 0 ?
11 lip 21:06
5-latek: no to 4√x−1=4√x/4
11 lip 21:19
5-latek: Dobra J
Rozpisz to ok?
11 lip 21:26
5-latek: jeśliby ktoś rowiazal to odpowiedz x=9
Jedna bardziej mi zależy na tej prawej stronie bo później wiem jak rozwiazac
11 lip 22:16
5-latek : na razie to zostawię. Będę w bibliotece (maja Antonowa to sprawdze ze swoja ksiazka .
11 lip 23:04
Metis: 5−latku albo wklepać i pomóc sobie Wolframem
11 lip 23:11
5-latek : Wofram pokazal mi to samo co ja doszsedlem do tego .
Co teraz powtarzasz ?
11 lip 23:14
henrys: Czy Ty masz rozwiązać cos takiego?
11 lip 23:17
Metis: Zacząłem od wielomianów, potem w dół to kwadratowej, liniowej.
Ciągi, a potem geometria
i trygonometria.
Tak sobie to zaplanowałem
11 lip 23:17
Mila:
Policzyłabym, ale nie wiem co to za zapis.
Nie mogę się doczytać.
2*(2√x+3)12*1√x=24√x−1 tak ?
11 lip 23:18
Mila:
Metis
1) liniowa
2) kwadratowa
3) homograficzna
4) wielomiany
11 lip 23:20
5-latek : Czesc kolego
tak takie cos mam rozwiazac . Ja wiem jak to rozwiazac
ja tylko nie wiem jak dojsc do tej postaci z prawej strony tego równania co napisales
Z lewej strony to wiem . W tym wlasnie problem
11 lip 23:22
Metis: Dobry wieczór
Milu
Uważasz, że funkcje lepiej będzie powtarzać po kolei?
Zacząłem sobie od wielomianów bo lubię ten dział i dość duzo z niego pamietam.
11 lip 23:23
Mila:
Tak myślę. Wakacje długie, dojdziesz do wielomianów.
Z jakiego zbioru korzystasz?
11 lip 23:25
Metis: Korzystam głównie ze zbioru Pazdry.
Ale zaglądam do zadań ze starszych zbiorów, niektóre z Gdowski/Pluciński.
No i do tego uzupełniam z zadania.info
11 lip 23:28
Metis: Nie miałem nigdy styczności ze zbiorami Kiełbasy i Aksjomatu − różnią się dużo od Pazdry? Warto
do nich zajrzeć?
11 lip 23:29
5-latek : Milu
Tresc zadania jest taka jak w poscie 21:06
Podejrzewam teraz ze tam gdzie jest (−) ma być znak = .Ale tak jak mowilem sprawdze w innej
książce i napiszse . Szkoda abys się niepotrzebnie naliczyla
11 lip 23:29
Mila:
W porządku, poczekam na wy zapis, pomogę w razie potrzeby.
Dobranoc
11 lip 23:33
5-latek : Dziekuje i dobranoc ,
Miłych snów
11 lip 23:34
henrys: No to może inaczej, jakie jest polecenie, bo to co napisałeś to wyrażenie algebraiczne?
11 lip 23:34
5-latek : Tresc zadania to rozwiąż równanie
21:06 caly post do tego . Ale powiem szczerze nie wiem jak to równanie ma wygladac bo tak
napisali w książce jak w tym poscie .
Ale na razie sprawdze w innej książce tresc i napisze poprawna .
11 lip 23:39
henrys: powodzenia i dobranoc
11 lip 23:41
5-latek : dziekuje i dobranoc
11 lip 23:41