matematykaszkolna.pl
GA RJS: http://www.zadania.info/d36/471231 Jak inaczej zrobić to zadanie ? Nie rozumiem tej proporcji wgl.
10 lip 17:51
Benny: x2+y2−6x+5=0 (x−3)2−9+y2+5=0 (x−3)2+y2=22 r1=2 r2=8
πr22 64 

*100%=

*100%=1600%
πr12 4 
πr12=100% 1600%−100%=1500%
10 lip 17:59
RJS: Czemu odejmowanie jest potem ?
10 lip 18:01
Benny: Pytanie brzmi "o ile procent koło jest większe", jeśli pytanie brzmiałoby "ile razy pole koła jest większe" to wystarczyłby sam stosunek.
10 lip 18:17
Mila: Jeżeli masz w zadaniu sformułowanie o ile więcej , o ile mniej to wykonujesz odejmowanie. W zadaniu z info wykorzystano własność, że koła są figurami podobnymi. R=4*r (8=4*2) Jeżeli figurę zwiększysz 4 razy, to pole zwiększy się 42 (=16) razy. W takim razie: P'=16P ⇔ P'=P+15P Pole większego koła jest o 1500% większe od pola mniejszego koła.
10 lip 18:22
RJS: Pola mam wyliczone, chodziło o drugą część zadania, dziękuję za wytłumaczenie.
10 lip 18:25
Mila: Rozwiąż to podobne zadanie, tylko rozważ długości okręgów. Tego typu zadania są na maturze.
10 lip 18:37
RJS: Mila mi chodzi raczej o dobre przygotowanie z R, z podstawy miałem 86, ale nie omieszkam przerobić i podstawy, ale nie wiem czy mi się to uda ?
10 lip 18:47