10 lip 17:51
Benny: x
2+y
2−6x+5=0
(x−3)
2−9+y
2+5=0
(x−3)
2+y
2=2
2
r
1=2
r
2=8
πr22 | | 64 | |
| *100%= |
| *100%=1600% |
πr12 | | 4 | |
πr
12=100%
1600%−100%=1500%
10 lip 17:59
RJS:
Czemu odejmowanie jest potem ?
10 lip 18:01
Benny: Pytanie brzmi "o ile procent koło jest większe", jeśli pytanie brzmiałoby "ile razy pole koła
jest większe" to wystarczyłby sam stosunek.
10 lip 18:17
Mila:
Jeżeli masz w zadaniu sformułowanie o ile więcej , o ile mniej to wykonujesz odejmowanie.
W zadaniu z info wykorzystano własność, że koła są figurami podobnymi.
R=4*r (8=4*2)
Jeżeli figurę zwiększysz 4 razy, to pole zwiększy się 42 (=16) razy.
W takim razie: P'=16P ⇔
P'=P+15P
Pole większego koła jest o 1500% większe od pola mniejszego koła.
10 lip 18:22
RJS:
Pola mam wyliczone, chodziło o drugą część zadania, dziękuję za wytłumaczenie.
10 lip 18:25
Mila:
Rozwiąż to podobne zadanie, tylko rozważ długości okręgów.
Tego typu zadania są na maturze.
10 lip 18:37
RJS:
Mila mi chodzi raczej o dobre przygotowanie z R, z podstawy miałem 86, ale nie omieszkam
przerobić i podstawy, ale nie wiem czy mi się to uda ?
10 lip 18:47