Zadanie nr 5
5-latek:
Rozwiaz równanie logarytmiczne
log2[(x2−1)3(x+2)2]=3
Zakres równania z={x: x∊(−∞−2)U(−2,−1)U(1.∞)}
Tutaj to już się podaje
(x2−1)3(x+2)2= 23
(x2−1)3(x+2)2=8
Nawet jeśli rozpiszse to tak
(x−1)3(x+1)3(x+2)2=8 to i tak dostane równanie stopnia osmego (poddaje się
8 lip 21:46
8 lip 21:50
Eta:
Zastanawiam się ...... po co Ci to na stare lata
8 lip 21:51
5-latek: Eta
Wczoraj dostałem telefon od wnuczki z Niemiec (chodzi do 1 klasy) ze wygrala zawody sportowe w
szkole i ze jest najlepsza z matematyki w klasie .Byłem dumny .
To wlasnie dla niej .
8 lip 22:01
J:
podpisuje sie pod tym...korzystasz z jakiejs ruskiej litetaturu...kto uklada zadania tak,aby
rozwiazujacy domyslal sie,ze 0,31.... to log23....nonsens
8 lip 22:02
5-latek: Wracajac do zadania (to co pokazalas z tym wolframem to będą rozwiązania zepolone
Wiec na teraz tym bardziej odpuszczam
8 lip 22:03
J:
moja wnuczka startuje od wrzesnia... liczymy: 12 −6,lub 4*4
8 lip 22:08
5-latek: Dobry wieczor
J
Na razie nie korzystam z ruskiej literatury
Wczoraj to pisałem . Ksiazka pt. Arytmetyka i algebra J. Slupecki Z. Garbaj, T Sawicki
.wydanie 1969r .
8 lip 22:10
5-latek: J
Tak samo tez cwiczylem z moja wnuczka dodawanie i odejmowanie przed wyjazdem
Kupilem jej nawet patyczki do liczenia (w hurtowni po 2 zl były
Wnuk jeszcze jest za maly do liczenia ma 3 latka .
8 lip 22:26
john2: Tak trzymać 5−latek,
ciężko mi osobiście znaleźć sensowniejsze hobby od uczenia się i rozwiązywania problemów w tej
magicznej dziedzinie. Zamierzam się tym bawić do końca.
8 lip 22:51
Eta:
8 lip 23:01
Saizou :
john2 kod liczb pierwszych czeka
8 lip 23:07
john2:
Na razie muszę "wyjść z piaskownicy", ale kto wie, kto wie..
8 lip 23:14
J:
jak jej w koncu zadalem : 3 − 4 = ? ..., to się na mnie obraaziła ....powiedziała...dziadziuś
, to jest niewykonywalne
9 lip 00:23
5-latek: Widzisz
J
Tu chodzi o to ze
dziadziuś umie i pokaze wmuczce .
A ilu jest takich dziadziusiow co nie potrafią ?
9 lip 08:50
john2: Ja bratanka zaznajomiłem z liczbami ujemnymi, grając w gry planszowe.
Czasami gramy sześcioma kostkami i dodajemy liczby oczek na każdej, albo dwiema kostkami i
mnożymy wyniki.
Jest też odejmowanie: najpierw rzucamy dwiema, wyniki dodajemy, potem jeszcze raz jedną
rzucamy, ten drugi wynik odejmujemy od pierwszego.
Wtedy, gdy wypadnie np. 1 + 1 − 6, cofamy się pionkiem o 4.
9 lip 10:16
Mariusz: Jeśli ta osoba zna tylko zbiór liczb naturalnych to może się jej wydawać że 3−4 jest
niewykonalne
9 lip 13:51