matematykaszkolna.pl
Kilka zadań. AIDS: KILKA ZADAŃ: 1. Usuń niewymierność z mianownika: 2 / 5 − 2 = ? 2. Oblicz wartość wyrażenia dla a = 3 − 2 i b = 3 + 2 a*b 3. Towary A i B miały jednakową cenę. Który z nich jest obecnie tańszy, jeżeli: cenę towaru A obniżono dwukrotnie, za każdym razem o 20%, a cenę towaru B obniżono jednokrotnie o 30%. 4. Dany jest prostokąt o bokach a i b. Jak i o ile zmieni się jego pole, jeżeli: a wzrośnie o 20% i b zmaleje o 20%. 5. Wykaż, że liczba 9 − 45 jest liczbą odwrotną do 9 + 45
8 lip 16:52
AS: Kochany − czy czasami żarty nie stroisz? Szukasz najemników by rozwiązali zadania i to elementarne.
8 lip 17:42
Mariusz: Takie zadania są dla was za łatwe Gdyby dał trudniejsze to by były za trudne a tak to są na obecnym poziomie liceum jak to lubi przypominać PW
8 lip 19:53
Benny: 5.
1 1 9+45 9+45 

=

*

=

=9+45
9−45 9−45 9+45 81−80 
8 lip 19:56
5-latek: Mariusz może masz i racje . Wrzucil zadania ale zadnej proby z jego/jej strony Np. zadanie nr 2 a*b= (3−2)* (3+2) jaby to zapisal/a to by zobaczyl/a wzor skroconego mnożenia (a−b)(a+b)= a2−b2 (czyli to wyrażenie licze w pamięci =−1 Nawet jeśli nie widzi to tak trudno wymnozyc nawiasy ? (przecież to uczen liceum a nie przedszkolak To tak jakby www.zadane .pl
8 lip 20:05
AIDS: Nie oczekuję od was gotowych rozwiązań tylko wskazówek. Sam próbowałem rozwiązać, ale moje wyniki nie są zgodne z tymi z odpowiedzi.
8 lip 20:29
5-latek: I tu dochodzimy do sedna sprawy . Dlaczego nie przedstawiles swoich obliczen?
8 lip 20:49
Mila: 3) Towary A i B miały jednakową cenę. Który z nich jest obecnie tańszy, jeżeli: cenę towaru A obniżono dwukrotnie, za każdym razem o 20%, a cenę towaru B obniżono jednokrotnie o 30%. A c− początkowa cena towaru A c−0.2c=0.8c − cena po I obniżce 0.8c−0.2*(0.8c)=0.8c−0.16c=0.64c − cena towaru A po dwóch obniżkach B c− początkowa cena towaru B c−0.3c=0.7c − cena towaru B po obniżce o 30−procentowej 0.64c<0.7c Odpowiedź sam napisz.
8 lip 21:51
Eta: Dlaczego nie tak ( od razu) A : 0,8*0,8c= 0,64c
8 lip 21:52
Mila: 4. Dany jest prostokąt o bokach a i b. Jak i o ile zmieni się jego pole, jeżeli: a wzrośnie o 20% i b zmaleje o 20%. P=a*b − pole danego prostokąta a'=a+0.2a=1.2a − długość boku prostokąta po zwiększeniu b'=b−0.2b=0.8b−długość drugiego boku prostokąta po zmniejszeniu P'=1.2a*0.8b=0.96ab ab−0.96ab=0.04ab
0.04ab 

*100%=4%
ab 
Pole zmniejszy się o 4%. =================
8 lip 21:59
Janek191: z.1
2 2  5 + 2 10 +22 

=

*

=

=
5 − 2 5 − 2 5 + 2 1 
= 10 + 22
8 lip 23:25
Eta: 4/ a, b −− wymiary starego prostokąta ab −− pole 1,2a , 0,8 b −−− wymiary nowego to jego pole : 1,2a*0,8 b= 0,96 ab czyli zmniejszy się o 4%
8 lip 23:31
AIDS: Pewnie już nikt nie pamięta i nikt tu nie zagląda, ale: @5−latek: Nie chciałem się za bardzo rozpisywać.
11 lip 23:27
5-latek : A widzisz jednak zaglada emotka
11 lip 23:32
Mila: No, ale podziękować wypada. emotka
11 lip 23:34
AIDS: Dzięki. Jeszcze nie czytałem wszystkiego.
11 lip 23:42
AIDS: Do tego zadania z prostokątem źle podszedłem. Zacząłem tak: (a + 0,2) * (b − 0,2) i już ściana.
12 lip 00:10
pigor: ..., 5. Wykaż, że liczba 9−45 jest liczbą odwrotną do 9+45. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− wystarczy wykazać, że (9−45)*(9+45)= 92−42*5= 81−80=1 ...c.n.w. ...emotka
12 lip 00:13
AIDS: @pigor: Sposób twojego poprzednika jest bardziej zrozumiały niż twój (jeżeli w ogóle jest prawidłowy). Ja cały czas myślałem, że chodzi o liczbę przeciwną. Jednak w przykładzie b) tego zadania jest do udowodnienia, że liczba 3 − 22 jest liczbą przeciwną do 1 − 2. Jakieś pomysły? Mi nic do głowy nie przychodzi i wcale mnie to nie dziwi.
12 lip 01:33
Benny: zauważ, że 3−22=(2−1)2, więc (2−1)2=2−1
12 lip 01:36
5-latek: Korzystasz z e wzoru x2=|x| wiec (2−1)2= |2−1| a 2−1>0 to zgodnie z definicja wartości bezwzględnej dla x>0 |x|=x a to dalej = 2−1}
12 lip 02:20
5-latek: A do sposobu rozwiazywania zadań przez pigora emotka )czesc to musisz się przyzwyczaić .
12 lip 02:27
Doktor doktor: @AIDS ogranicz kontaktu miedzyludzkie i idź koniecznie do doktora, moze on ci pomoże?
13 lip 09:58