matematykaszkolna.pl
Pole trójkąta ugabuga: Obliczyć pole powierzchni trójkąta o wierzchołkach: A(2, 1, −1) B(−1, −2, 2) C(3, 0, 1) może być tylko wynik
7 lip 22:09
5-latek: rysunekMa by x1 x2 i x3 tez y1,y2y3 i to samo wspolrzedne z1 z2 z3 wyznaczniki pod pierwiastkiem do potęgi drugiej
7 lip 22:54
Saizou :
 3 
jak się nie walnąłem to P=

14
 2 
7 lip 22:55
Eta: Ten trójkąt jest prostokątny |AC|=6 , |BC|=21 , |AB|=27
 1 
P=

6*21= 1,514
 2 
7 lip 22:56
Eta:
7 lip 22:57
Saizou : Albo tak jak pisze 5−latek liczymy wyznacznik | i j k | det | x1 y1 z1| | x2 y2 z2| gdzie AB=[x1,y1,z1] AC=[x2,y2,z2] Wyliczymy to i otrzymamy wektor [a,b,c]
 1 
pole obliczymy za pomocą wzoru P=

a2+b2+c2
 2 
7 lip 23:03
Eta: Zawsze najpierw sprawdzam co powie Pitagoras? emotka
7 lip 23:10
Mila: AB=[−3,−3,3] AC=[1,−1,2]
 1 
PΔ=

||AB x AC||
 2 
======= i j k −3 −3 3 1 −1 2 ======= AB x AC=−3i+9j+6k
 1 3 
PΔ=

9+81+6=

14
 2 2 
======================
7 lip 23:12
Eta: ============ emotka
7 lip 23:13
Mila: Zjadło mi cyfrę. 9+81+36=126
7 lip 23:13
Saizou : Eta Pitagoras już chyba nic nie powie
7 lip 23:16
Eta: Powiedział raz na zawsze ,że a2+b2= c2
7 lip 23:17
Saizou : Ja tam jestem przekonany że ufoludki wcześniej to wiedziały niż pan Pitagoras xd
7 lip 23:21
Mila: Zawsze warto sprawdzić, czy Pitagorasek pasuje.emotka
7 lip 23:26
ugabuga: Mila − to juz teraz sam nie wiem? bo mi wyszło 31,5
7 lip 23:48
ugabuga: Jeszcze takie zadanko sprawdzić czy punkty A(2, 1 ,−1) B(−1, −2, 2) C(3, 0, 1) D(1, −4, 6) tworzą trapez
7 lip 23:57
Mila:
 1 
Włączyłeś

pod pierwiastek?
 2 
To jest to samo.
 1 63 
31

=

 2 2 
63 9*7 37 3*7*2 314 

=

=

=

=

2 2 2 2 2 
Ja liczyłam tak:
1 1 314 

*126=

*9*14=

2 2 2 
7 lip 23:57
ugabuga: ale jest to taka sama liczba? czyli chyba wynik mi dobry wyszedł
8 lip 00:01
Mila: Przecież to napisałam. Tak właśnie jest. Jaką metodą liczyłeś? Zadanie II. Najpierw sprawdź, czy punkty A,B,C,D leżą w jednej płaszczyźnie, a potem czy jest para wektorów równoległych.
8 lip 00:04
5-latek: kalkulator mowi ze to jet to samo
8 lip 00:05
ugabuga: taa ale wykładowca wpisał mi 2 i teraz nie wiem o co chodzi : ( rzutując trójkąt na płaszczyzny układu − liczyłem
8 lip 00:07
Mila: Za co , za pierwsze zadanie?
8 lip 00:09
ugabuga: tak za pierwsze
8 lip 00:09
Mila: Zadanie (1) albo tak jak Eta podała− obliczyć długości boków Δ i sprawdzić, że to jest Δprostokątny, wtedy pole liczysz jak w gimnazjum, albo tak jak pokazałam −za pomocą wyznacznika. Zadanie (2) Oblicz objętość czworościanu ABCD, jeśli jest równa 0, to znaczy, że punkty są współpłaszczyznowe. Sprawdzasz, czy są dwa boki równoległe ( wektorowo).
8 lip 00:16
Mila: Dobranoc, jutro pisz.
8 lip 00:16
Mila: 2) AD=[−1,−5,7] −3 −3 3 1 −1 2 −1 −5 7 ======== det(..)=0 ||(AB x AC) oAD||=0⇔ punkty A,B,C, D są współpłaszczyznowe. Sprawdź równoległość wektorów .
8 lip 16:13