matematykaszkolna.pl
` asd: ∫∫xdxdy x∊[0,2] y∊[0,2] Jak takie coś zinterpretować graficznie ?
28 cze 22:17
kyrtap: rysunekObszar D: x∊[0,2] y∊[0,2]
28 cze 22:19
asd: Ok, a w przypadku gdyby funkcja pod całką była taka (1−x) przedział taki sam ? To czym się sugerować, żeby poprawnie to narysować ?
28 cze 22:27
kyrtap: jak byś miał ∫∫(1−x)dxdy?
28 cze 22:29
asd: Tak, dokładnie nie wiem po prostu czym wspierać przy rysowaniu ?
28 cze 22:35
kyrtap: Całka ∫∫xdxdy wskazuje co masz obliczyć Natomiast x∊[0,2] y∊[0,2] określa twój obszar całkowania czyli x od 0 do 2 a y od 0 do 2
28 cze 22:41
Mila: Obszar całkowania masz podany przy całce podwójnej. Rysujesz to, co podają w treści, następnie ustalasz granice całkowania i liczysz całkę. W twoim przypadku: 02[02xdx]dy = to łatwy przypadek, granice stałe II przypadek podany przez 22:27 Ponieważ nie zmieniłeś obszaru całkowania to tak: 02[02(1−x)dx]dy =
28 cze 22:41
Karolina: Wynik wyszedł równy 0
28 cze 22:55